Garageuppfarten asfalterades förra sommaren, efter 4 dagar, det var väldigt varmt den dagen, parkerade jag min MC med sidostödet där och efter ett tag hade stödet sjunkit ner ca 2-2,5 cm och området därintill har "bullat upp sig". Jag stördes av det i vintras när jag skottade snö och störs nu av det ser så fult ut.
Hur kan man åtgärda detta? Hetta upp området och banka ner bulan, eller? Förslag mottages tacksamt.
 
  • Mätsticka visar ett 2-2,5 cm djupt avtryck i en nyligen asfalterad uppfart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Räcker materialet som bulan att fylla upp, det brukar tryckas ner en del med, går att värma med hårtorken och bulta ner. Sen det med villaasfalt, den är mjuk då dom inte kommer med en vält på många ton och trycker, samt det är en lite skillnad mot vad det är på trafikväg. Sen absulut inga stöd på en tvåhjuling och det är varmt, då sjunker det ner.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Ingen hjälp i detta men när jag körde mc så sågade jag till en bit på ca 10×10 durkaluminium som passade i fickan på jackan efter sett ett par mc som gått igenom asfalten och vält.
Särskilt ny asfalt och lite sol är förrädiskt.
Bra även på gräsytor osv en billig grej som kan spara pengar:)
 
A Argastesnickaren skrev:
Ingen hjälp i detta men när jag körde mc så sågade jag till en bit på ca 10×10 durkaluminium som passade i fickan på jackan efter sett ett par mc som gått igenom asfalten och vält.
Särskilt ny asfalt och lite sol är förrädiskt.
Bra även på gräsytor osv en billig grej som kan spara pengar:)
På Byggahus kan jag ju tipsa om att en bit OSB eller plyfa i samma storlek gör ungefär samma nytta och kanske är lättare att finna i de egna gömmorna än durkaluminium.
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
F fribygg skrev:
På Byggahus kan jag ju tipsa om att en bit OSB eller plyfa i samma storlek gör ungefär samma nytta och kanske är lättare att finna i de egna gömmorna än durkaluminium.
Alldeles säkert:)
Jobbade i en mekanisk industri vid denna tiden så just då var detta lättast för mig att fixa.
Huvudsaken är ju att en lite större platta än stödets yta kan rädda en mc från att falla då asfalten blir mjuk av värme och stödet går igenom asfalten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.