Jag ska från gatan (kommunens ansl.punkt) dra mitt avlopp (spillvatten)+ dagvattnet+vatten i lagom/schysst fall fram till 1 meter från framtida platta,där brunnar skall placeras.Har redan schaktat ur "diket" hela vägen,sprängt sista metrarna..Där skulle jag ligga ca 2 meter under det framtida färdiga golvet (ca 1.8m under mark) enligt dem som skall göra plattan..Min fråga är nu:Hur drar dem in själva avloppet sedan till plattan? Går dem ganska tvärt upp från "spolbrunnen"som är placerad 1m från plattan,upp i dräneringslagret/kapilärlagret under plattan,eller går dem tvärt upp i den underliggande cellplasten (bygger300mm under btg) under plattan??För dem kan inte ligga i schaktbotten,som är mesta dels sprängsten.. Hur gör dem,finns de nånstans/internet-site/hemsida man kan se hur det går till??
Eller någon som har svaret??


Tackar för alla svar!

MVH/Nyfiken
 
Ingen som vet svaret?
 
Nu har jag iaf. fått svaret om de är av intresse..
"Anläggarn" sa att jag ska ligga på frostfritt=1,8m under mark,de blir 2m under framtida färdigtgolv.Och avsluta 1m från framtida fasadliv,där sedan han tar över.Där sätter han en "spolbrunn" 1m från framtida platta,sedan går han upp i 45 graders vinkel,delvis genom min schaktbotten,för att sedan lägga avloppet på makadambädden under cellplast och platta..
Sen ville han att vi skulle köpa till ett s.k. "radonträd" för 7500:-,vilket han ansåg vara en bra investering..

MVH/Baritz
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.