Henningelvis Henningelvis skrev:
Riv Ålandsbron! Den hotar färjetrafiken och taxfree!
Ja förbjud taxar
 
Vid senaste stormen föll några av grannens takpannor ner. De föll ner i min rabatt där en mycket värdefull trehjuling stått sedan 15 år för att få trafiken sakta ner. Nu håller grannen på att lägga tillbaka takpannorna. Men visst måste han ha bygglov för det?
Vad kan jag begära i ersättning för trehjulingen? Min son (trehjulingens ägare), ligger bara på sängen och bölar hela dagarna över sin fina leksak som inte är så fin längre. Det blev en stor repa genom rostskiktet på ramen. Kan jag repa grannens bil lite som hämnd? Sonen har redan varit där och slagit in vindrutan, men jag tänkte lite mer, bara?
För övrigt tycker jag alla broar är ett otyg och de borde rivas omgående.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Henningelvis och 6 till
  • Laddar…
"Har köpt hus i Mantorp och vill nu förbjuda oväsendet varje söndag, vilken myndighet ska man vända sig till?"

- - - - -


"Förtvivlad: Hej, undrar hur man ska fixa det här problemet som jag har?
Hjälpsam: Jag vet precis hur man ska göra men hänvisar dig istället till jättetråden med en halv triljon sidor. Svaret finns däri någonstans, Lycka Till!."


- - - - -

"Trådskaparen vill veta bästa sättet att applicera en specialfärg. Efter första svaret handlar de nästföljande 500 sidorna om vem som bäst kan förolämpa den andre användandes av olika könsord."

- - - - -

"En tråd om hur man bäst putsar cellplast kapas av hundratals 'Lånar tråden lite bara' där man diskuterar allt från hur brevduvor skiter till färgen på kungens underkläder, alltså helt orelevanta inlägg."
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Vid senaste stormen föll några av grannens takpannor ner. De föll ner i min rabatt där en mycket värdefull trehjuling stått sedan 15 år för att få trafiken sakta ner. Nu håller grannen på att lägga tillbaka takpannorna. Men visst måste han ha bygglov för det?
Vad kan jag begära i ersättning för trehjulingen? Min son (trehjulingens ägare), ligger bara på sängen och bölar hela dagarna över sin fina leksak som inte är så fin längre. Det blev en stor repa genom rostskiktet på ramen. Kan jag repa grannens bil lite som hämnd? Sonen har redan varit där och slagit in vindrutan, men jag tänkte lite mer, bara?
För övrigt tycker jag alla broar är ett otyg och de borde rivas omgående.
Klart grannen måste ersätta dig med en ny trehjuling.
Svart modern Can-Am trehjuling parkerad framför ett vitt staket på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
S Sofriko skrev:
"Har köpt hus i Mantorp och vill nu förbjuda oväsendet varje söndag, vilken myndighet ska man vända sig till?"

- - - - -


"Förtvivlad: Hej, undrar hur man ska fixa det här problemet som jag har?
Hjälpsam: Jag vet precis hur man ska göra men hänvisar dig istället till jättetråden med en halv triljon sidor. Svaret finns däri någonstans, Lycka Till!."


- - - - -

"Trådskaparen vill veta bästa sättet att applicera en specialfärg. Efter första svaret handlar de nästföljande 500 sidorna om vem som bäst kan förolämpa den andre användandes av olika könsord."

- - - - -

"En tråd om hur man bäst putsar cellplast kapas av hundratals 'Lånar tråden lite bara' där man diskuterar allt från hur brevduvor skiter till färgen på kungens underkläder, alltså helt orelevanta inlägg."
Ring kungen han vill säkert komma och köra på mantorp med sin Ferrari.

Klart det är relevant hur mycket skattepengar kungen spenderar på sina underkläder
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Bygg Ålandsdammen!

Gör norra Östersjön till en kraftverksdamm med ett par meters fallhöjd.

Lägg höghastighetståg till Helsingfors på.
Höghastighetståg förutsätter nog att Bottenhavet buteljeras och exporteras till Saudi stället för att utnyttjas till kraftproduktion
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Bygg Ålandsdammen!

Gör norra Östersjön till en kraftverksdamm med ett par meters fallhöjd.

Lägg höghastighetståg till Helsingfors på.
Nä vi har för mycket rikssvenskar ändå här🙃
 
  • Arg
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Höghastighetståg förutsätter nog att Bottenhavet buteljeras och exporteras till Saudi stället för att utnyttjas till kraftproduktion
Inte kan vi väl sälja något till ett sådant land?
 
N Niq skrev:
Inte kan vi väl sälja något till ett sådant land?
Vatikanen då?
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vatikanen då?
Är det lämpligt att sälja till religösa extremister ❓
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
N Niq skrev:
Är det lämpligt att sälja till religösa extremister ❓
Japp
 
N Niq skrev:
Är det lämpligt att sälja till religösa extremister ❓
Vigvatten och japp kan vi väl sälja till den katolska världen?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vigvatten och japp kan vi väl sälja till den katolska världen?
Fungerar det istället för preventivmedel ❓
 
N Niq skrev:
Fungerar det istället för preventivmedel ❓
Jag tror inte att det är sämre än silvertejp iaf
 
J
Henningelvis Henningelvis skrev:
Sålänge du har servitut så kan du skicka räkningen till grannen. "Härskande fastighet härskar" som man säger på lantmäteriet.
Nu härsknade jag till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.