• Gilla
Palle Johansson
  • Laddar…
När säljaren heter Chengduwuyekejiyouxiangongsi så kanske man ska anta att det inte är högkvalitetsceller. Men de gånger jag har köpt ersättningsbatterier har det fungerat bra.
 
Nej! Nu la jag till både en mellan prisklass och det billigaste jag kunde hitta. Billigaste är väl troligtvis för bra för att vara sant.
 
Batteriexperten är i vart fall ett svenskt företag med historia så du har viss trygghet.

Ingen vettig köper batterier från china på frugo, Aliexpress m.m. du får garanterat inte en produkt som motsvarar specifikationerna.
 
20% lägre hade ju varit okej då kan man köpa två och alltid ha ett laddat och byta med, de är väl mer om säkerheten blir sämre.
 
K Kapsyl skrev:
Hör efter med batteridoktorn.se i Solna. De kan kanske serva eller reparera ditt batteripack.

[länk]
Finns tyvärr inga pengar i att reparera/serva batteripack i 1000kr-klassen.
 
Kanske inte men maila och fråga är gratis. Dessutom för de både verktyg och batterier (både nya och begagnade som är undersökta och friskförklarade) om man känner sig kompetent nog att pröva att fixa en pack själv. Youtube erbjuder mycket i den vägen.
Överlag är det nog läge att lära sig om batterier för framtiden verkar vara rätt så batteridriven.
Själv så kikar jag i återvinningsbingen varje gång jag är på stationen för att se vad det finns för potentiellt övningsmaterial och råvaror.
Mitt bästa fynd var ett pack från en elcykel. Efter att ha slaktat det med dremeln och kollat över batterierna (18650, standard i de flesta pack) med multimeter och kört dem några cykler så hade jag 48 friska av 52 !!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.