Vi är kanske på g och börja bygga hus men tänkte höra här om ni har några tips och råd.

Alternativen vi hittat så här långt är A-hus laröd 4 eller lbhus ugglan 159. Eftersom vi är
en stor familj krävs det minst 5 sovrum vilket dessa hus har. Är det någon som har
nåt annat tips? Vilket skulle ni rekommendera med tanke på pris, standard osv osv?
Är det någon som har några prisuppgifter på laröd?
Totalentreprenad är det som gäller....!
 
Kan varmt rekommendera ugglan 159. Vi har precis flyttat in i vår uggla och är väldigt nöjda.
Ett tips är att flytta väggen mellan klädkammaren och sovrummet på ovanvåningen cirka en meter så får ni 6 sovrum. Skönt att ha ett "extra" rum.
 
VI bor i en pärluggla som är föregångaren till Ugglan159 och vi stortrivs
Glöm inte bara att förlänga vardagsrummet och gjuta altanen direkt
 
Vad har priset varit för era ugglor? Har ni ryggåstak och förlängt v-rum? Vad har ni gjort för andra till val?
Klarar man sig på 2,5 milj inkl grund och tomt för ca 150000?
 
Hejsan...Vi håller på att "bygga" Ugglan 102,vi är en liten familj 2st snart 3 (en liten kotte på g).102:an e med oinredd ö.vån och mindre takvinkel..Vi håller som bäst på med schaktbotten nu,har precis sprängt för grund och Va-servis (sköter det själv)...Vi har bara fått preliminärt övertagande från LB senast v.34,för att utföra våra "egna arbeten"..Vi har nämligen tagit "snickarfärdigt/nästan nyckelfärdigt,får då utföra golvläggning,sockling,kakling,målning,hänga innerddörrar m.m. Fast golv,dörrar,sockel m.m ingår i leverans..Endast målningsarbetet inkl. materaial och plattsättningsarbetet inkl. material få vi utföra och bekosta "själva"..Våra tillval:Förlängning + ryggåstak + till-luft för framtida kamin i vard.rum,fullhöjdskök,fönster i gavelspetsar ö.vån,centraldammsug fick vi "på köpet"...Har valt bort LB:s 8,5mm parkett,köper egen 14mm..Har även valt bort elen i huset,utför det själv...(Kan ha glömt nåt)..Vår nota för huset ligger på dryga 1.5 milj.

MVH/Baritz
 
  • Gilla
swedjeep
  • Laddar…
Felajsia skrev:
Vad har priset varit för era ugglor? Har ni ryggåstak och förlängt v-rum? Vad har ni gjort för andra till val?
Klarar man sig på 2,5 milj inkl grund och tomt för ca 150000?
Vi är uppe i en kostnad på ca 2,6 miljoner idag men då är huset nästan klart, lite målning kvar på utsidan som vi inte hann med pga dåligt väder i somras. Priset inkluderar ett garage

Vi förlängde vardagsrummet men ryggåstaket är inte värt pengarna tyckte vi, gjöt altanplatta direkt, friskluftsintag till framtida braskamin, dragit in nätverk i hela huset, tog den gamla planlösningen i köket då vi ville ha mer skåp

Grunden ingår om man bygger med LB-hus

Man ska inte glömma bort att byggarna tycker att det är trevligt med fikabröd, elektrikern vi hade gillade nybakade bullar och kaffe :)
 
Den frågan intresserade mig också..
Ni som har Ugglan, takhöjden hos LB-hus är "bara" 2,4 m, jämfört med Myresjöhus 2,5 m. Känns höjden tillräcklig?
Jag tittar på LB-hus, Eksjöhus och Myresjöhus. LB-hus verkar ha väldigt gott rennommé bland de som byggt. Jag tycker också att LB-hus säljare gett väldigt snabba svar på frågor och bra och saklig information.
 
Kan tyvärr inte riktigt yttra mig om det än,vi håller på med schaktbotten för tillfället..
Förespråkar dock ryggåstak i vardagsrum iaf.,tycker det blir "sko-kartong" aktigt med så stor yta med "låg" takhöjd..Mycket rymligare/sal-aktigt med ryggåstak...Men det är helt klart en smaksak...
 
Jadå...höjden känns tillräcklig!
Vi flyttade in i vår ugglan 159 för några veckor sen.
Vi hamnade på 2.750 000 men då har vi gjort väldigt mkt tillval plus att vi lät en målarfirma måla carporten plus alla trädetaljer. Huset är putsat.
 
Tack för svar! Putsad fasad måste vara urfint.
 
Glöm inte kolla på driftskostnaden i de husen du jämför. LB-hus har tjockare väggar än de flesta övriga företag i normalsegmentet, bra isolering i innertak och Elite Extreme-fönster! Även om detta hus skulle vara dyrare än konkurrenterna så kommer det att löna sig i längden.

Laröd 4 kommer garanterat att kosta mycket mer, även om du räknar bort att det är större. I mina ögon är LB-Hus Ugglan-serie otrligt mycket hus för pengarna, och då har jag "dammsugat" marknaden.
 
Jo.....Jag tycker det är VÄLDIGT fint. Huset bredvid vårt är också en Uggla fast i trä och det är stor skillnad.
Men det kostar ju också en del extra. Jag tror det kostade ungefär 160 000 extra fast det tycker jag det är värt. Det kostar ju och måla om huset också om man har trä.
 
kungkokos skrev:
Glöm inte kolla på driftskostnaden i de husen du jämför. LB-hus har tjockare väggar än de flesta övriga företag i normalsegmentet, bra isolering i innertak och Elite Extreme-fönster! Även om detta hus skulle vara dyrare än konkurrenterna så kommer det att löna sig i längden.
Nja, jag är inte helt övertygad om att det lönar sig i längden. Elite Extreme är vad hag har förstått dyra fönster, och jag tror (har inte räknat på det) t.ex. att det kan vara mer lönsamt att ha vanliga fönster med U-värde på 1,2 och i stället satsa på bergvärme. Men jag kan ha fel... Men visst, LB-hus känns som en bra husleverantör.
 
Med tanke på att LB-Hus Ugglan-serie är billigare per kvadratmeter än de flesta andra husen i samma hustillverkarsegment som inte har elite extreme som standard är valet mycket enkelt. Däremot är det nog som du säger - har du ett standardhus utan elite extreme och bergvärme så är bergvärme nog den bättre kostnadsmässiga investeringen. Men om du får fönstrena "på köpet" och ändå betalar mindre??
 
3 mille skulle A-hus ha för Laröd 4, som hittat :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.