D Daniel 109 skrev:
Du menar alltså en hektar. Det brukar benämnas ha.
Ja det är riktigt.det är på engelska som det förloras He.
 
D Daniel 109 skrev:
Du menar alltså en hektar. Det brukar benämnas ha.
Ja det är riktigt.det är på engelska som det förloras He.
A Abyaby skrev:
Ja det är riktigt.det är på engelska som det förloras He.
förkortas ska det så klart stå
 
A Abyaby skrev:
Därför ringde jag för att få klarhet men det är nu allt blir luddigt och utan svar. De ska återkomma men varför? Det borde väl gå att saga ja eller nej tänker jag.
Varför måste de först fundera, de jobbar ju med detta och vet så klart om det jag vill göra är olagligt eller ej.
Därför undrar jag vad som är på gång.
Om markeringen är ny och det är Naturvårdsverket som lagt till den, kan den vara ny för handläggaren också. Kommunen kan ha riktlinjer likt de jag beskrev, men nu har ny information tillkommit som handläggaren måste kolla upp innan denne kan ge dig ett tydligt svar.
 
  • Gilla
Abyaby
  • Laddar…
Ok. Så kanske det är. Men frågan är då vad det betyder att de har för planer och strategier. Men det kanske man inte kan lista ut.
Känns ju som om det vore bra att tala med den som äger marken, har lagt alla sina sparpengar på detta och nu lägger upp planer och strategier och investerar tid, engagemang och pengar på min näringsverksamhet och kommande planerad inkomst.
Kanske oroar jag mig i onödan men lite konstigt är det att man markerar just min hage.
Tack alla för ert engagemang.
 
Du kan ju kolla direkt med Naturvårdsverket också och se om du kan få någon info där.

Lycka till och återkom gärna om du får mer info. :)
 
Hur mkt är prisskillnaden på förhandsbesked och bygglov ?
 
Miljöbalken är bra läs 26 kap 9§ får inte "Mer ingripande åtgärder än vad som behövs i det enskilda fallet får inte tillgripas." det innebär gör vad du finner lämpligt kommun och naturvårdsverket får inte göra något.
 
  • Gilla
Abyaby
  • Laddar…
P P-son83 skrev:
Hur mkt är prisskillnaden på förhandsbesked och bygglov ?
Taxan skiljer från kommun till kommun. I min kommun har förhandsbeskedet ett fast pris.

När det gäller bygglov varierar det pga olika faktorer som byggnadens storlek, avvikelser från detaljplan, grannhörande, hur många gånger kommunen behöver begära kompletteringar mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.