Jag har hört att lantmäteriet kämpar med sin image. De uppfattas som gammalmodiga och med ett svårförståeligt arkaiskt språk. Man funderar nu på att byta ut "tjänande" och "härskande" mot "bitch" och "pimp" för att anpassa myndigheten till samtiden.
 
  • Gilla
Exostor och 6 till
  • Laddar…
Jag vägrar Lantmäteriet, kör booli och Facebook Marketplace och säljer helt utan mäklare.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag har hört att lantmäteriet kämpar med sin image. De uppfattas som gammalmodiga och med ett svårförståeligt arkaiskt språk. Man funderar nu på att byta ut "tjänande" och "härskande" mot "bitch" och "pimp" för att anpassa myndigheten till samtiden.
Angränsande fastigheter är horungar.
 
  • Gilla
  • Älska
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Jag vägrar Lantmäteriet, kör booli och Facebook Marketplace och säljer helt utan mäklare.
Sälja? Beckna menar du?
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Sälja? Beckna menar du?
Nytt ord: fastighetsbecknare..
 
  • Haha
  • Gilla
Paulina123 och 3 till
  • Laddar…
..och man har som köpare långtgående undersökningsplikt att ingen har gömt fel
Tjänstehund som sniffar på låsta skåp i korridor med en vaktare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Facktermer. Som att planka och bräda skulle vara olika. Eller regel.
I regel är en planka tjockare än en bräda.
Om du blivit brädad får du undvika planka för att inte fastna i AI.
Plankans sluttande plan bör övervakas noggrant, se planka nu.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag har hört att lantmäteriet kämpar med sin image. De uppfattas som gammalmodiga och med ett svårförståeligt arkaiskt språk. Man funderar nu på att byta ut "tjänande" och "härskande" mot "bitch" och "pimp" för att anpassa myndigheten till samtiden.
Allteftersom internationelliseringen fortgår så ändras värderingar och språkbruk påverkar inte bara nya och gamla dokument. Gamla barnböcker blir konfliktämnen för lärda och intelligenta människor.
Skolor och privata företag påverkas. Vi har iofs inte problem med att headmastern anses otillbörligt i vissa skolor.
Vi får rensa bort master/slave begrepp ur källkod och beskrivningar. Main är ett bra ord men ersättning för slave är lite svårare.

Hur gör man när man har att välja mellan anglofiering eller använda s-ordet?
Tex https://westerstrand.se/produkt/slavsandare-repeater/
Det gäller inte bara klockor, radionätet och tv nätet berörs via TERACOM.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Allteftersom internationelliseringen fortgår så ändras värderingar och språkbruk påverkar inte bara nya och gamla dokument. Gamla barnböcker blir konfliktämnen för lärda och intelligenta människor.
Skolor och privata företag påverkas. Vi har iofs inte problem med att headmastern anses otillbörligt i vissa skolor.
Vi får rensa bort master/slave begrepp ur källkod och beskrivningar. Main är ett bra ord men ersättning för slave är lite svårare.

Hur gör man när man har att välja mellan anglofiering eller använda s-ordet?
Tex [länk]
Det gäller inte bara klockor, radionätet och tv nätet berörs via TERACOM.
Följare är väll rekommendationer för att ersätta ordet slav i teknisk beskrivning. Dock kommer youtubers och influensers i sådant fall behöva byta ut följare till någon annan beskrivning, exempelvis trälar.
 
  • Haha
  • Älska
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Allteftersom internationelliseringen fortgår så ändras värderingar och språkbruk påverkar inte bara nya och gamla dokument. Gamla barnböcker blir konfliktämnen för lärda och intelligenta människor.
Skolor och privata företag påverkas. Vi har iofs inte problem med att headmastern anses otillbörligt i vissa skolor.
Vi får rensa bort master/slave begrepp ur källkod och beskrivningar. Main är ett bra ord men ersättning för slave är lite svårare.

Hur gör man när man har att välja mellan anglofiering eller använda s-ordet?
Tex [länk]
Det gäller inte bara klockor, radionätet och tv nätet berörs via TERACOM.
Repeater tycker jag borde översättas till papegoja.
 
  • Haha
  • Gilla
Helena S och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det är bara silvertejp som man kan laga allt med
Amatör, du har säkert gått fina utbildningar och är nog minst dubbelcertifierad men är uppenbart okunnig om verkligheten.
Förhållanden kan inte ens lappas ihop med silvertejp, än mindre lagas.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Amatör, du har säkert gått fina utbildningar och är nog minst dubbelcertifierad men är uppenbart okunnig om verkligheten.
Förhållanden kan inte ens lappas ihop med silvertejp, än mindre lagas.
Uppenbarligen du som är amatör. Prova att tejpa fast frun/maken där du vill ha hen.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
..och man har som köpare långtgående undersökningsplikt att ingen har gömt fel
[bild]
Ska jag behöva oroa mig för gömda fel nu också?.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
N Niq skrev:
Uppenbarligen du som är amatör. Prova att tejpa fast frun/maken där du vill ha hen.
hen?
 
F fribygg skrev:
hen?
Låt @Niq ägna sig åt sodomi med höns ( hen) om så önskas. Vi övriga tejpar upp HÄN med silvertejp fungerar utmärkt!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.