Vi har varit i kontakt med en byggare som pratar sig varm för dorocell. Bonusen är att det är samma ägare till ThermoTech som gör golvvärme.
 
Skulle vara intressant att veta vilken grundkille det är som pratar sig varm för Dorocell.
Jag vet en som gör det och jag kan inte rekomendera hans jobb när han arbeter med LECA i varje fall. Om det blir bättre när han får jobba med sina LEGO bitar vet jag inte. Har hört både possitivt och negativt om grunder som är byggda av cellplast.
En fråga som jag ställer mig är vilken väg som betongen skall torka ut. Den är ju spärrad av plast i sidorna och uppåt av en sylltätning. Ett frågetecken helt enkelt.
Mardrömmen med dessa grunder är om elementen särar på sig och betongen rinner ut emellan. Mycket bila blir det...
Samtidigt har jag en granne som har byggt sitt hus med denna grund. Han verkar nöjd. Sök kunskap och övertyga dig själv. Många källor är alltid bäst. Lycka till!!
 
Jag åsyftade uttorkningen av väggen då man bygger med Dorocell väggelement eftersom betongen då är klädd med plast på båda sidor. Sylltätningen som jag avsåg var den som du placerar ovanpå din källarvägg för att sedan resa ett trähus ovanpå. Beklagar om jag var otydlig. Som jag ser det har man klätt betongen i väggen med plast påtre av fyra sidor. Vart tar fukten vägen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.