Nej.
 
K Kane skrev:
Nej.
Tack för svar! Men menar du att den är inte bärande eller att man ej kan se ifall den är bärande på denna ritningen?
 
S Shafikkasten skrev:
Tack för svar! Men menar du att den är inte bärande eller att man ej kan se ifall den är bärande på denna ritningen?
Troligen att det inte går att se. Det går kanske komma med en kvalificerad gissning om den är tunnare/tjockare än den som går nära men svårt att vara säker. Gissar att det är en lgnh då är det kanske enklast att prata med styrelsen, kanske har det utretts tidigare om andra velat göra samma ändring.

Sen är det delvis en yttervägg och är det samma tjocklek hela vägen så är det stor risk att den är bärande
 
S Shafikkasten skrev:
Tack för svar! Men menar du att den är inte bärande eller att man ej kan se ifall den är bärande på denna ritningen?
Såsom du frågade. Inga mer ritningar inkl. sektionsritning?
 
K Kane skrev:
Såsom du frågade. Inga mer ritningar inkl. sektionsritning?
Tyvärr inte. Föreningen säger att dom måste få in en ansökan om renovering innan dom kan öppna handlingarna och gå igenom allt. Problemet är att jag vill köpa huset. Men innan jag gör det så vill jag vara säker på att man kan tar bort väggen!
 
K Kane skrev:
Nej.
Haha -kul svar -Bra killgissning -Du kan ju inte ha en aning om hur takstolarna går.
 
O Ostentorp skrev:
Haha -kul svar -Bra killgissning -Du kan ju inte ha en aning om hur takstolarna går.
Läs ursprungsfrågan en gång till och sedan mitt svar på den. Då kanske polletten trillar ner.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
O Ostentorp skrev:
Haha -kul svar -Bra killgissning -Du kan ju inte ha en aning om hur takstolarna går.
Jag var lite snabbtänkt där - Sorry
 
Har du kollat med kommunens stadsbyggnadskontor eller motsvarande om ritningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.