A AndersS skrev:
Vad ska förrådet användas till och ska det vara uppvärmt?
Förvarar utemöbler, verktyg krukor några mattor mm där. Mattorna verkar ha klarat sig. Nej ingen speciell ventillation endast luftdrag.
 
Nissens Nissens skrev:
Om vindpappen är hel så lägger du i isolering mellan reglarna mot pappen, sedan kan du välja om du vill ha plast in mot rummet, därefter skivmaterial som plyfa och/eller gips.

Viktigt att du har ventilation i förrådet. Luftspalt mot yttertak och bakom ytterpanelen är också viktigt.

Efter det att du isolerat bör du alltid se yill att ha några plusgrader inne, så en värmekälla behövs också.
Tack för bra svar. Så jag hade tänkt ville bara göra en extra koll.
 
Tomture61
Nissens Nissens skrev:
Vad vill du ha sagt med det?
En gång till , de är byggda på det sättet att en luftspalt är mycket svår att skapa .
En luftspalt med fritt blås , nedifrån och upp . Som självdrag funkar .

Har du någonsin byggt ngn byggnad i ditt liv eller surfar du enbart runt här och kommenterar andra !
 
Nissens
Tomture61 Tomture61 skrev:
Detta är en vindduk [länk]
Byggmax kallar det inte ens för vindduk. 😂
 
Nissens
Tomture61 Tomture61 skrev:
En gång till , de är byggda på det sättet att en luftspalt är mycket svår att skapa .
En luftspalt med fritt blås , nedifrån och upp . Som självdrag funkar .
Alltså, sluta förklara för mig vad som är svårt och inte, och hur man isolerar ett förråd. Jag kan detta och har byggt själv.

Det som är svårt för dig kan vara lätt för andra. Du vet ingenting om hur TS förråd är byggt…
 
Tomture61
Nissens Nissens skrev:
Alltså, sluta förklara för mig vad som är svårt och inte, och hur man isolerar ett förråd. Jag kan detta och har byggt själv.

Det som är svårt för dig kan vara lätt för andra. Du vet ingenting om hur TS förråd är byggt…
Kan du då förklara för TS varför och hur en luftspalt skall fungera .
Plus vad som krävs om det också isoleras .
 
Tomture61
Nissens Nissens skrev:
Byggmax kallar det inte ens för vindduk. 😂
Nu är du vell bra fånig .
 
Nissens
Tomture61 Tomture61 skrev:
Kan du då förklara för TS varför och hur en luftspalt skall fungera .
Plus vad som krävs om det också isoleras .
Ja, men bara om det behövs. Skulle behöva bilder på hur det ser ut först. Det kan finnas luftspalt mot panelen redan, det vet varken du eller jag nu.
 
M Marina Bergström skrev:
Förvarar utemöbler, verktyg krukor några mattor mm där. Mattorna verkar ha klarat sig. Nej ingen speciell ventillation endast luftdrag.
Du ska inte ha någon värme som jag tolkar ditt svar på frågan, eller?
Och att det är ett enkelt förråd.
Ser inget behov av isolering utan bara att säketställa att det är musfritt.
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.