P ptlf skrev:
Fattar jag det rätt att man använder en dosa utan studsar i mitten då o dom andra två är vanliga?
Har en äldre släkting som ska koppla allt men han tog sig inte på göra något mer för han är pensionär sen länge o dessutom ska allt vara som förr 😅
Dom lite "bättre" dosorna kan man ta bort, flytta och lägga till studsar på samt koppla ihop i valfritt läge. Men då får man lägga några kronor mer än på dom billigaste med två studsar åt ena hållet och en åt andra.
Här är ett fabrikat men det finns många att välja på som är minst lika bra.
https://www.elbutik.se/product.html...vyhxZQ0mxcwe8evWK83dZEHN3Rn01TpBoCasMQAvD_BwE
Ps
Den typen av apparatdosor kom för kanske 40 år sedan så även vi pensionärer har använt dom under lång tid, då ofta i kombination med dom billiga där det krävs lite mindre flexibitet.
 
Vit väggströmbrytare med fyra knappar och en rund vridknapp mot blommigt tapetmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggmonterad ljusströmbrytare med två vridknappar på ett blommönstrat tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär har vi våra, placeringen är logisk mot var de styr är placerade.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
E elmont skrev:
Dom lite "bättre" dosorna kan man ta bort, flytta och lägga till studsar på samt koppla ihop i valfritt läge. Men då får man lägga några kronor mer än på dom billigaste med två studsar åt ena hållet och en åt andra.
Här är ett fabrikat men det finns många att välja på som är minst lika bra.
[länk]
Ps
Den typen av apparatdosor kom för kanske 40 år sedan så även vi pensionärer har använt dom under lång tid, då ofta i kombination med dom billiga där det krävs lite mindre flexibitet.
Tack tack! Han har säkert använt såna utan det var nog mer att han tyckte att det var lite onödigt slå av/på ena brunnen o kanske ha två strömbrytare för lamputtagen vid fönstren.
Jag kommer inte köpa det billigaste på typ biltema utan blir nåt kvalité på elbutik.se
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Totte_S
Fler än 4 tändpunkter så blir man knäpp 😵‍💫. Satte 4 st dubbeltrapp i köket, dvs 8 tändpunkter. Dålig ide, man tänder o släcker ett par st innan man är rätt. Fast jag har lärt mig efter 15 år, värre med gäster fru och barn.
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.