Hej! Har dessa 4 betongplintar nedgrävda där det gamla växthuset stod, och där den nya nu ska monteras. Har velat mellan att få bort dem gamla eller att använda dem samt lägga till 2 nya som ska förstärka växthusgrunden. Problemet ligger i väl att stolpskon/stolpfästet ser ut som dem gör, och jag undrar ifall någon vet om jag kan få bort dessa för att lägga till nya stolpskor som ska hålla reglar (som sedan sockeln ska sättas i) eller om jag måste ersätta alla plintar…

Skulle helst vilja ha något som på sista bilden?

Vet att det finns ”slutagräv” som använder sig av markskruv, dock slutar det väl upp väldigt dyrare och sen kan man fråga sig hur dessa håller i den leriga jord jag har.

Tacksam för svar🙂
 
  • Betongplint med gammalt stolpsko/fäste ovanpå i lerig jord där växthus ska byggas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongplint med metallstolpsko delvis nedgrävd i jorden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd mark med synliga betongplintar i grushöljd trädgård där ett växthus tidigare stått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En betongplint med två metallstolpskor för montering av reglar eller sockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
Jag skulle gjuta en ny plint precis bredvid den andra så det blir en större plint.
 
AXS AXS skrev:
Jag skulle gjuta en ny plint precis bredvid den andra så det blir en större plint.
Men är det inte lika bra att jag bara tar bort alla gamla då?
 
AXS
ELantagonism ELantagonism skrev:
Men är det inte lika bra att jag bara tar bort alla gamla då?
Låter som onödigt jobb och du får ju den plinten på köpet. Du kan alltså göra den nya plinten mindre än om den skulle vara fristående.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.