Helena S Helena S skrev:
Därt.
Tyvärr jag talar inte franska
 
Nä, själv brukar jag äta dem. Gärna med ost.
 
Helena S Helena S skrev:
Nä, själv brukar jag äta dem. Gärna med ost.
Franskor med ost låter gott
 
  • Gilla
Helena S
  • Laddar…
N Niq skrev:
Franskor med ost låter gott
Fransyskor med ost, det är grejer det. Om de inte kommer från Flen.
 
  • Wow
  • Haha
Saelen och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Fransyskor med ost, det är grejer det. Om de inte kommer från Flen.
Ni är du så där nedlåtande och oförskämd igen. Vad är det för fel på Flenskorna?
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Ni är du så där nedlåtande och oförskämd igen. Vad är det för fel på Flenskorna?
Osten är från Flen!
 
  • Haha
  • Ledsen
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Stekt fransyska med grovkryddor på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fransyska som kanske är från violstaden
 
  • Gilla
Helena S och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
[bild]
Fransyska som kanske är från violstaden
Mums!
 
J
A anis16 skrev:
Nån tipsade om kvicksilver men var får man tag på det i den mängden?
Du kan få min gamla termometer. Fråga mig dock inte var den varit
 
J Jocke Best skrev:
Du kan få min gamla termometer. Fråga mig dock inte var den varit
Ursäkta trådkapningen, men jag har också en gammal termometer som jag undrar över. Den är tejpad med vanlig genomskinlig tejp. Borde det vara silvertejp istället? Finns det särskild kvicksilvertejp också? Jag har sånt där blått kvicksilver om det spelar någon roll.
Oskarp bild av en gammal termometer fasttejpad med genomskinlig tejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ursäkta trådkapningen, men jag har också en gammal termometer som jag undrar över. Den är tejpad med vanlig genomskinlig tejp. Borde det vara silvertejp istället? Finns det särskild kvicksilvertejp också? Jag har sånt där blått kvicksilver om det spelar någon roll.
[bild]
Blått kvicksilver är kvickare än rött, så du har rätt temperatur snabbare med den där. Jag hade tejpat med blå silvertejp, men det är en smaksak.
 
  • Haha
  • Gilla
Helena S och 1 till
  • Laddar…
Det är bara silvertejp som man kan laga allt med
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ursäkta trådkapningen, men jag har också en gammal termometer som jag undrar över. Den är tejpad med vanlig genomskinlig tejp. Borde det vara silvertejp istället? Finns det särskild kvicksilvertejp också? Jag har sånt där blått kvicksilver om det spelar någon roll.
[bild]
Silvertejp rekommenderas inte. Den är hemfrist åt silverfisk, vilket hörs på namnet, och silverfisk i kvicksilvret ger en legering som man inte längre kan ha i tänderna, så jag tycker du ska använda planteringspinnar i stället.
 
  • Haha
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Silvertejp rekommenderas inte. Den är hemfrist åt silverfisk, vilket hörs på namnet, och silverfisk i kvicksilvret ger en legering som man inte längre kan ha i tänderna, så jag tycker du ska använda planteringspinnar i stället.
Nej pinnar duger bäst till ved
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Silvertejp rekommenderas inte. Den är hemfrist åt silverfisk, vilket hörs på namnet, och silverfisk i kvicksilvret ger en legering som man inte längre kan ha i tänderna, så jag tycker du ska använda planteringspinnar i stället.
Jag vet att man gör silvertejp på mald silverfisk, så jag tror att det är helt ok att kombinera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.