tommib
Jag håller med om att det är säkrare att rekommendera Klass 2-apparater, av exakt det skälet du skriver. Jag uppfattade inte din text som en rekommendation om hur man bör göra dock utan en mer principiell diskussion, det var därför jag petade i det. Det jag skrev var en mer allmän diskussion i ämnet, inte riktat specifikt till TS.

A avh67f skrev:
Jag hoppas bara malabala känner att hen förstår något av detta.
Där har jag redan rekommenderat en färdig produkt snarare än att bygga något eget, givet nivån som TS verkar ha. Inte menat som någon kritik mot TS för all del, alla är inte intresserade av el, utan bara som ett tips på en med all sannolikhet snyggare (och säkrare) lösning.
 
A avh67f skrev:
Du har helt rätt. Det var faktiskt därför jag skrev bör och inte ska.

Jag tycker det är säkrare att rekommendera klass 2/3 ändå. Man vet inte hur det ser ut hos folk. Det är ofta blandat med ojordade och jordade uttag eller finns jordpotential via vatten radiatorer etc.

Men det är inget fel att använda klass 1 som du säger. Säkerhetsnivån gäller för det byggår elen installerades.

Jag hoppas bara malabala känner att hen förstår något av detta.
Absolut, jag förstår! Tack snälla för hjälpen 😊 Vi köpte faktiskt ett hus som hade jordade uttag utan jordad kabel framdraget. 🥲

Vilket trevligt forum! Inte van att det är så trevliga och hjälpsamma människor. 😊
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag håller med om att det är säkrare att rekommendera Klass 2-apparater, av exakt det skälet du skriver. Jag uppfattade inte din text som en rekommendation om hur man bör göra dock utan en mer principiell diskussion, det var därför jag petade i det. Det jag skrev var en mer allmän diskussion i ämnet, inte riktat specifikt till TS.


Där har jag redan rekommenderat en färdig produkt snarare än att bygga något eget, givet nivån som TS verkar ha. Inte menat som någon kritik mot TS för all del, alla är inte intresserade av el, utan bara som ett tips på en med all sannolikhet snyggare (och säkrare) lösning.
Jättesnällt med din hjälp och tips! Vi har dock redan köpt uttaget och kan inte lämna tillbaka det eftersom det har gått för lång tid. :( Men jag håller med om att det hade varit snyggare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.