Vi har en Robomow RS615pro som har börjat flippa ut. Den stod och snurrade fram och tillbaka vid kabeln och verkade inte vilja gå ut i mitten av zonen. Det har vi på något vis lyckats komma ifrån men nu vill den inte alls köra. När vi försöker få den att klippa säger den "Kalibrering av kabelsignal", vi utför kalibreringen, sen säger den "Fel 1". Enligt manualen är felkod 01 att batteriet inte har den laddningsnivå som krävs, men det är nästan fulladdat. Någon som har några tips på vad vi kan göra?
 
Svar från Robomow.

"...Det låter som att det nåt fel med frontkort.
Ni kan mäta på pinnar, gör det medans roboten står i boet. Frisk laddhuvud ska försöra med 33/34 VDC.
Då kan man utesluta om det frontkort eller laddhuvud.

Annars vi rekomenderar att kolla upp det med service."
 
Nu på våren började den knasar sig igen trots att vi rengjort alla komponenter i den. (Det fick den att fungera lite i höstas.) Nu började den snurra runt igen, "Ingen kabelsignal", "Fel 3". Så tröttsamt och ledsamt.

På filmen testar vi sen utan bumper och skydds-kåpor, den felkodade på samma sätt oavsett om de var på eller av.
 
  • Digital display på en Robomow gräsklippare visar felmeddelandet "Ingen kabelsignal".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Robomow gräsklippares display som visar felmeddelandet "Fel 3" med knappar runt displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Har samma problem med "fel 1", löste ni det genom att byta frontkortet?

Nicke
 
N Nicke_picke skrev:
Hej! Har samma problem med "fel 1", löste ni det genom att byta frontkortet?

Nicke
Vi bytte först batteri då 2 celler i det gamla var dåligt. Jag har för mig att fel 1 försvann då men eftersom den fortfarande knasade sig bytte vi även frontkort. Nu klipper hon (Doris) som hon ska. 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.