En äldre släkting har fått något propå när han klickar på Messenger på sin Ipad, något om att verifiering ska göras på telefon i en app (antagligen Messenger).
Jag har inte sett meddelande själv så vet inte exakt vad som står, men jag har uppfattat det så som jag beskriver.
Messenger på Ipad kan han inte längre använda och han äger ingen smart-telefon så det där med att verifiera i en app på telefon blir ju omöjligt.
Är det någon som känner igen det här?
 
K Kurtivan skrev:
En äldre släkting har fått något propå när han klickar på Messenger på sin Ipad, något om att verifiering ska göras på telefon i en app (antagligen Messenger).
Jag har inte sett meddelande själv så vet inte exakt vad som står, men jag har uppfattat det så som jag beskriver.
Messenger på Ipad kan han inte längre använda och han äger ingen smart-telefon så det där med att verifiera i en app på telefon blir ju omöjligt.
Är det någon som känner igen det här?
Vet inte hundra, men tror man kan skaffa en extra e-post adress och få en kod skickad dit, alltså inte samma adress kom kontot är registrerat på.
Jag fick göra det efter mitt konto blev kapat.
 
Ja, en extra mailadress skulle jag kunna lägga till åt honom men hur får man den här verifieringen att gå dit istället för en app i telefonen som fb hänvisar till?
 
Om jag inte kommer ihåg helt fel så fick man möjlighet att välja mellan sms eller mail
/B

Edit: Fast det var ”meddelande” på min ipad som jag hade i åtanke, så jag kom ihåg fel.
 
Redigerat:
Jag gjorde detta idag. Man frågar efter en pinkod (sexsiffrig) alternativt att få en kod skickad till sin telefon. Jag fick inget sms (jag kanske inte har något nummer tillagt i FB) så jag fick chansa på en kod jag har lite sådär till skräp och hade turen att den funkade. Utan denna manöver skulle inte historik finnas med i konversationer men i övrigt fungerar messenger vilket det i mitt fall gällde. Kanske är det samma sak det gäller för din släkting? Pinkoden är inte samma sak som lösenordet till FB men det kan ju personen kanske ha angett ändå
 
Bono_R Bono_R skrev:
Om jag inte kommer ihåg helt fel så fick man möjlighet att välja mellan sms eller mail
/B

Edit: Fast det var ”meddelande” på min ipad som jag hade i åtanke, så jag kom
A Avarell_Dalton skrev:
Jag gjorde detta idag. Man frågar efter en pinkod (sexsiffrig) alternativt att få en kod skickad till sin telefon. Jag fick inget sms (jag kanske inte har något nummer tillagt i FB) så jag fick chansa på en kod jag har lite sådär till skräp och hade turen att den funkade. Utan denna manöver skulle inte historik finnas med i konversationer men i övrigt fungerar messenger vilket det i mitt fall gällde. Kanske är det samma sak det gäller för din släkting? Pinkoden är inte samma sak som lösenordet till FB men det kan ju personen kanske ha angett ändå
Det där med pinkod har jag fått själv: att man skulle lägga till. Hos honom står det inget om att skapa pinkod, utan just att det är något som ska hanteras i en app i telefon.
 
K Kurtivan skrev:
Det där med pinkod har jag fått själv: att man skulle lägga till. Hos honom står det inget om att skapa pinkod, utan just att det är något som ska hanteras i en app i telefon.
Ja jag är väl otydlig. Jag fick valen att 1 skriva pinkod eller 2 välja andra alternativ. Där kunde jag välja att få en kod till telefonen (kanske också padda). Detta skedde på en pc så telefonen är då en annan enhet. Jag antar att jag tidigare valt att kanske reagera på meddelande från FB där jag möjligen ombads att se över säkerheten och där skapat en pinkod. Att jag ska ha gjort så tar jag som en sanning för vad skulle jag annars ha en pinkod till, jag använder lösenord vid inloggning. Oavsett var det synd att jag inte var till någon hjälp.
 
F fusion skrev:
Biff med pommes, frugan körde seafood platter samt grekisk sallad.
Innan åt vi underbart vitlöksbröd..[bild][bild][bild][bild]
Ser gott ut men tyvärr till ingen hjälp alls :)
 
K Kurtivan skrev:
Ser gott ut men tyvärr till ingen hjälp alls :)
Snart slut på de roliga, på söndag hem till hemlagat.
 
F fusion skrev:
Snart slut på de roliga, på söndag hem till hemlagat.
Du har inget litet tips åt mig som kan lösa messengerproblemet?
 
K Kurtivan skrev:
Du har inget litet tips åt mig som kan lösa messengerproblemet?
Använder inte sådant 😇
 
F fusion skrev:
Använder inte sådant 😇
Man kan ju få för sig att du vill tillföra något i ämnet för den tråd du skriver i ...
 
Jag åt bruna bönor och fläsk här om dagen 👌
 
Haha, nu ser jag att inlägget hamnat i fel tråd🤣😭

Har anmält mitt misstag,sorry
 
F fusion skrev:
Haha, nu ser jag att inlägget hamnat i fel tråd🤣😭

Har anmält mitt misstag,sorry
Ingen fara alls, lev och må :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.