Henningelvis Henningelvis skrev:
Hej alla
Jag har köpt ett hus med en uteplatts med skönstensplattor. Nu har jag upptäckt att de inte alls är sköna att gåpå utan de är knöggliga och gör ont i fötterna. Vi är naturister och går alltid nakna och barfota, men det fick vi inte göra på visningen för mäklaren. Vi hade alltså ingen chans att veta om plattorna var så sköna som det stod i prospektet. Mäklaren stoppade oss alltså från att genomföra vår undersökningsplikt. Nu funderar vi på att stämma mäklaren eftersom vi inte kunde prova plattorna på rätt sätt och eftersom vi tycker att de ljög i prospektet och plattorna av skönsten inte alls är gjorda av skön sten. Har vi någon chans?
Ett tydligt synligt dolt fel. Mäklaren kommer att bygga ett nytt hus åt er.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Hej alla
Jag har köpt ett hus med en uteplatts med skönstensplattor. Nu har jag upptäckt att de inte alls är sköna att gåpå utan de är knöggliga och gör ont i fötterna. Vi är naturister och går alltid nakna och barfota, men det fick vi inte göra på visningen för mäklaren. Vi hade alltså ingen chans att veta om plattorna var så sköna som det stod i prospektet. Mäklaren stoppade oss alltså från att genomföra vår undersökningsplikt. Nu funderar vi på att stämma mäklaren eftersom vi inte kunde prova plattorna på rätt sätt och eftersom vi tycker att de ljög i prospektet och plattorna av skönsten inte alls är gjorda av skön sten. Har vi någon chans?
Du har helt klart ett dolt fel i badrummet
 
kashieda kashieda skrev:
Ett tydligt synligt dolt fel. Mäklaren kommer att bygga ett nytt hus åt er.
Nja, inte helt säkert att mäklaren kommer gör det skulle jag säga, mäklaren kan ju varit synskadad. Vad säger ert försäkringsbolag? Kan ni inte använda foppatofflor?
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Hej alla
Jag har köpt ett hus med en uteplatts med skönstensplattor. Nu har jag upptäckt att de inte alls är sköna att gåpå utan de är knöggliga och gör ont i fötterna. Vi är naturister och går alltid nakna och barfota, men det fick vi inte göra på visningen för mäklaren. Vi hade alltså ingen chans att veta om plattorna var så sköna som det stod i prospektet. Mäklaren stoppade oss alltså från att genomföra vår undersökningsplikt. Nu funderar vi på att stämma mäklaren eftersom vi inte kunde prova plattorna på rätt sätt och eftersom vi tycker att de ljög i prospektet och plattorna av skönsten inte alls är gjorda av skön sten. Har vi någon chans?
Tog ni in en besiktningsman som var naturist?
 
En naturist har definitionsmässigt inga dolda fel.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Fick tag på ett par liter kvicksilver nu som jag hällde i botten på soptunnan så nu står den stadigt, men hur länge tar det till kvicksilver härdat? Vill ju inte att den rinner ur tunnan när den töms.
 
A anis16 skrev:
Fick tag på ett par liter kvicksilver nu som jag hällde i botten på soptunnan så nu står den stadigt, men hur länge tar det till kvicksilver härdat? Vill ju inte att den rinner ur tunnan när den töms.
Troligen behöver du legera det med ett par hundra kilo guld. Om du inte vill köpa kan du ta från tomten, bara du gräver tillräckligt djupt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Troligen behöver du legera det med ett par hundra kilo guld. Om du inte vill köpa kan du ta från tomten, bara du gräver tillräckligt djupt.
Kan man få guld från tomten 🎅❓
 
N Niq skrev:
Kan man få guld från tomten 🎅❓
Man kan få allt av tomten
 
P Pin skrev:
Man kan få allt av tomten
Tomten faR till allas barrn.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Man kan få allt av tomten
Nä, lagfart sköter Lantmäteriet.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Tomten faR till allas barrn.
Trodde det var brevbäraren
 
F fribygg skrev:
Nä, lagfart sköter Lantmäteriet.
Källa på det
 
N Niq skrev:
Trodde det var brevbäraren
Eller mjölkmannen
 
P Pin skrev:
Eller mjölkmannen
Dom barnen är nog ganska gamla redan
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.