Jag köpte för nästan 3 år sedan en kyl och frys från Samsung. Idag ser jag att plasten i själva frysen är utsliten, och känner jag med fingret så är plasten lövtunn. Har fler råkat ut för liknande, vad tror ni, kommer som ta detta på reklamation?
 
  • Skadad kylskåpsdörr; flagnande vit yta, litet skräp, slitage, interiörperspektiv, behov av rengöring eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen aning, men jag skulle verkligen prova att reklamera. Såldes frysen med någon garanti?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Krikkan Krikkan skrev:
Ingen aning, men jag skulle verkligen prova att reklamera. Såldes frysen med någon garanti?
Alltså det är väl vanlig garanti, har ju tre års reklamationsrätt på materialfel och kompressorn har 5 år, det känns ju som att detta faller under reklamation minst sagt, aldrig sett något liknande.
 
Redigerat:
Jag hade också reklamerat.
Finns inte på min karta att en kyl/frys ska gå sönder sådär av vanlig användning på bara något år.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Jag hade också reklamerat.
Finns inte på min karta att en kyl/frys ska gå sönder sådär av vanlig användning på bara något år.
Jag håller med, blir så jäkla less bara, när man väl kostar på sig nya fräscha vitvaror och så blir det såhär efter så kort tid. Man tappar ju förtroendet totalt, kompressorn har 5 års garanti, håller ens frysen ihop så länge undrar man ju.
 
A
X xdigger skrev:
Jag håller med, blir så jäkla less bara, när man väl kostar på sig nya fräscha vitvaror och så blir det såhär efter så kort tid. Man tappar ju förtroendet totalt, kompressorn har 5 års garanti, håller ens frysen ihop så länge undrar man ju.
Självklart skall du reklamera,
processen med skumning sker i hela skåpet samtidigt
iom att du inte har detta på flerställen så kanske samsung inte tar reklamationen, men känner de till att det varit fel i tillverkningen eller materialet så bör de byta skåpet.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Självklart skall du reklamera,
processen med skumning sker i hela skåpet samtidigt
iom att du inte har detta på flerställen så kanske samsung inte tar reklamationen, men känner de till att det varit fel i tillverkningen eller materialet så bör de byta skåpet.
det är sprickor på flera våningsplan, detta är den som är värst. Tar dom det inte så säger det allt om deras ”kvalite”. Hörde med återförsäljaren att flera kunder råkat ut för samma sak.
 
A
X xdigger skrev:
det är sprickor på flera våningsplan, detta är den som är värst. Tar dom det inte så säger det allt om deras ”kvalite”. Hörde med återförsäljaren att flera kunder råkat ut för samma sak.
Det är bra att det är fler som råkat ut för detta i ditt fall, nu blir det intressant vad Samsung tycker
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det är bra att det är fler som råkat ut för detta i ditt fall, nu blir det intressant vad Samsung tycker
Hej!
Min Samsung från mars 2019 har precis likadana sprickor, både i kul och frys, även dörrhandtaget till kylen har spruckit och två stora plastbitar fallit av.
Ylva
 
  • Ledsen
xdigger
  • Laddar…
Glömde skriva att dom tog det på reklamation och jag fick ett helt nytt skåp! :)
 
  • Gilla
guggen och 6 till
  • Laddar…
X xdigger skrev:
Glömde skriva att dom tog det på reklamation och jag fick ett helt nytt skåp! :)
Gick du till återförsäljaren eller till Samsung direkt?
 
G Gt1000 skrev:
Gick du till återförsäljaren eller till Samsung direkt?
Man var tvungen att reklamera till Samsung direkt. Men återförsäljaren var väldigt hjälpsam.
 
Hej vor samsung kyl/frys har hänt likadan, i frys delen
 
G GOODLAD skrev:
Hej vor samsung kyl/frys har hänt likadan, i frys delen
Hej! Efter att ha kontaktat Samsung har jag nu fått reklamera min frys. Till slut nöjd med deras hantering då min frys var över 3 år gammal. Det blev en återbetalning och jag valde en frys av ett annat märke. Har noterat att Samsungs nya frysar verkar vara kompletterade med skum efter montage. Man ser påfyllnadshål i inredningen invid falsarna till hyllorna.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
G Gt1000 skrev:
Hej! Efter att ha kontaktat Samsung har jag nu fått reklamera min frys. Till slut nöjd med deras hantering då min frys var över 3 år gammal. Det blev en återbetalning och jag valde en frys av ett annat märke. Har noterat att Samsungs nya frysar verkar vara kompletterade med skum efter montage. Man ser påfyllnadshål i inredningen invid falsarna till hyllorna.
Trots allt så är det viktigaste att som sköter reklamationer på ett snyggt sätt! ☺️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.