Mitt larm indikerar att batteriet behöver bytas, jag öppnar och ser att det står "rechargeable" på batteriet. Skulle jag kunna ladda detta batteri med min bilbatteriladdare? Var inne på att köpa ett nytt batteri tills jag såg att det står laddningsbart.
Tacksam för svar!
/ Marie
 
  • Förseglat laddningsbart batteri med laddningsinstruktioner och varningstexter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Larmet laddar batteriet så att larmet fortsätter att fungera (en viss tid) vid strömavbrott.

Indikeringen du får innebär att batteriet inte längre tar laddning som det ska och därför bör bytas ut. Det behöver inte vara ett batteri som larmtillverkaren tillhandahåller utan det finns bra alternativ.
Det gäller bara att kabelskorna (anslutningarna) passar på det nya batteriet och att man håller rätt på plus resp. minus.
 
jbr jbr skrev:
Larmet laddar batteriet så att larmet fortsätter att fungera (en viss tid) vid strömavbrott.
Indikeringen du får innebär att batteriet inte längre tar laddning som det ska och därför bör bytas ut. Det behöver inte vara ett batteri som larmtillverkaren tillhandahåller utan det finns bra alternativ.
Jaha, ok. Tack för svar! Så detta batteri kan jag inte ladda upp alltså?
 
L Marieåbj skrev:
Jaha, ok. Tack för svar! Så detta batteri kan jag inte ladda upp alltså?
Du kan försöka, det kan ju vara larmets laddare som slutat funka.
Ja din billaddare funkar att ladda med
 
D Dilato skrev:
Du kan försöka, det kan ju vara larmets laddare som slutat funka.
Ja din billaddare funkar att ladda med
Tack snälla för svar! Jag gör ett försök! 🙏
 
L Marieåbj skrev:
Jaha, ok. Tack för svar! Så detta batteri kan jag inte ladda upp alltså?
Uppladdningsbara batterier har inte obegränsad livslängd och det här batteriet har antagligen tappat stor del av sin kapacitet.
Du kan ladda upp det...det laddas ju upp kontinuerligt nu när det sitter monterat i larmet men kapaciteten har gått ner så det kommer antagligen inte hålla larmet i drift särskilt länge om du får strömavbrott.

Det är precis som startbatteriet i bilen, förr eller senare måste det bytas ut om man vill att bilen ska kunna startas när man ska ut och åka.
 
jbr jbr skrev:
Uppladdningsbara batterier har inte obegränsad livslängd och det här batteriet har antagligen tappat stor del av sin kapacitet.
Du kan ladda upp det...det laddas ju upp kontinuerligt nu när det sitter monterat i larmet men kapaciteten har gått ner så det kommer antagligen inte hålla larmet i drift särskilt länge om du får strömavbrott.

Det är precis som startbatteriet i bilen, förr eller senare måste det bytas ut om man vill att bilen ska kunna startas när man ska ut och åka.
Jag förstår! Tack för svar!
 
L Marieåbj skrev:
Jag förstår! Tack för svar!
 
  • Olika storlekar av svarta Biltema blyackumulatorer mot vit bakgrund med priset 159 SEK markerat, tidigare 239 SEK.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jbr
  • Laddar…
Tack snälla! 🙏
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.