Vi har blivit erbjuda en ränta på 4.50% på byggnadskreditiv nu i januari -08, och inga fasta avgifter, tycker ni att det låter bra eller vad har ni blivit erbjudna?
 
Hej!

Har idag blivit erbjuden detsamma. 4,5% på byggnadskreditivet och utan uppläggningsavgifter m.m. Själv är jag nöjd med detta eftersom jag slipper byta bank och det arbete det medför.

//Impossible
 
Väldigt intressant!

Vi ska träffa banken för första gången på torsdag för att börja förhandlingen om kreditivräntan.

Vilken/vilka banker har Ni blivit erbjudna dessa räntor av? Vilka argument har Ni använt?

Tacksam för alla svar.

/NiJa
 
Länsförsäkringar 4,05% !
 
Nordea 4,25%. Tog en print från en annan banks erbjudande och hade som skäl för lägre ränta.
 
Helt otroligt.

Stämmer det verkligen med att Ni fått 4,05 samt 4,25 i byggkreditivet?

Vilken bank och vilka argument? Vår bank ska höra av sig imorrn nämligen...

/NiJa
 
Fick idag ett första bud på byggnadskreditivet från min bank (Länsförsäkringar), vilket var på 7%. Vad ska man säga om det? Läser man här vad andra får så tolkar jag det som en ren färolämpning alternativt att de inte vill ha mig som kund längre...
 
Visst har vi lågt, riktigt lågt, men inte lika lågt som ...... :)
Vår bankman var faktiskt tvungen att få godkänt av sin chef.
Skaffa så många underlag som möjligt från andra banker innan ni förhandlar.
 
coachmike skrev:
Fick idag ett första bud på byggnadskreditivet från min bank (Länsförsäkringar), vilket var på 7%. Vad ska man säga om det? Läser man här vad andra får så tolkar jag det som en ren färolämpning alternativt att de inte vill ha mig som kund längre...
Skambud. Jag fick ett liknande besked ifrån Swedbank, och min kommentar var "du måste skämta". Hon bad att få återkomma efter att ha pratat med sin chef, och då var räntan avsevärt lägre...
 
StellanKarlgren: Vilken banks erbjudande tog du print ifrån? Var det något som du/ni förhandlat Er till eller finns det tillgängligt på nätet "för alla"?

/NiJa
 
När vi byggde med Smålandsvillan, så hade dom ett avtal med Swedbank. Detta erbjudande tog vi till vår bank (Nordea) och frågade vad dom kunde ge oss. Då fick vi samma ränta.
 
Vi brukar normalt få mycket bra ränta på våra lån av banken pga av att min man har bra kontakter där, men nu har vi 5.5% samt samt 0.5% kontraktsränta och det är blankt nej att förhandla ner det mer. Känns lite konstigt då vi tidigare fått så bra erbjudande.
Är det någon som i dagarna fått bud om byggnadskreditiv? Såg ju att det skilde från 4.25 i december till 7 nu i januari. Har det skett någon stor ekonomisk förändring kring årsskiftet ?? Jag följer sällan ränte och aktiekursers upp och nedgång då jag tycker det är tråkigt, men måste ju ändå hålla koll på utgifterna. Får väl försöka med några fler banker.
 
Vi fick 4.65% av swedbank som första bud och ingen uppläggningsavgift. SEB var intresserade av att gå under detta men har inte fått något konkret bud än så länge. Lånet är på 2.35M
 
Det ni anger här tex 4.65% från apanap. Är det vad ni kommer att få betala i ränta när kredivtivet blivit ett lån?
Eller den ränta som ni betalar på kreditivet tills det blir ett lån och då kan det ju bli helt andra siffor beroende på hur
läget är då?
Jag var hos Swedbank i dag och eftersom vi inte fått bygglov ännu så bestämdes inget men hon nämnde inget om
andra avgifter som jag läst om ovan - men det kanske kommer sen.
Vi kommer dock att få betala pantbrev på ca 25000:- för lån/kreditiv på 1.000.000:-

Plus att dom ville att vi flyttade alla våra lån från Ikano banken till Swedbank. Helt ok iof såvida det inte blir höga straffräntor för oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.