Hej, någon som beställt från filteronline.net? Får lite dåliga vibbar av hemsidan
 
B
Ingen sökfunktion på sidan.
Finns andra som har bättre sidor och där köper jag.
 
A AddeThörnberg skrev:
Hej, någon som beställt från filteronline.net? Får lite dåliga vibbar av hemsidan
De drivs av GS-Ventilation (https://gsvent.se/) och har varit igång i över 10 år.
Det är en enskild firma som ser ut att ha rimligt sund ekonomi, men jag har inte gjort någon UC på dem.

Sidan ser lite sisådär ut, det håller jag med om, men jag jobbade tidigare för en av de största filtertillverkarna i Europa och var involverad i deras webshop. Filter är en nästan löjligt komplex produkt och att ha en anpassad webshop med praktiskt användbara sökfunktioner etc. är komplexare än man tror.

Priserna på filter fungerar mycket som Ahlsell's prislistor, så om han har ett rimligt rabattavtal och lägger in produktlistorna från leverantören i bakänden på sin shop så tycker jag att priserna ser helt rimliga ut.

Och bara det att den funnits i 10 år utan att nätet är fyllt med klagomål när man googlar tycker jag är ett gott tecken.
Jag skulle utan tvekan beställt där för privat bruk. Större volymer filter skulle jag aldrig beställa utan att prata med någon för att förhandla rabatter, i och med att det som sagt är en Ahlsell-modell på priser inom den branschen också.
 
R Runnis skrev:
Ingen sökfunktion på sidan.
Finns andra som har bättre sidor och där köper jag.
Vart beställer du?
 
A AddeThörnberg skrev:
Hej, någon som beställt från filteronline.net? Får lite dåliga vibbar av hemsidan
Nu är jag inte helt säker på att jag har beställt därifrån, men det känns faktiskt som att jag har gjort det (dom tar dessutom AMEX).
Har för mig att jag fick skeppat filtren från Finland och det var inga problem.

Edit: filterpunkten.se var det tydligen.
 
A Antemoo skrev:
Nu är jag inte helt säker på att jag har beställt därifrån, men det känns faktiskt som att jag har gjort det (dom tar dessutom AMEX).
Har för mig att jag fick skeppat filtren från Finland och det var inga problem.

Edit: filterpunkten.se var det tydligen.
Jag har lagt en beställning på filter online.net nu. Får se hur det går🤣
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
A AddeThörnberg skrev:
Jag har lagt en beställning på filter online.net nu. Får se hur det går🤣
Går säkert bra
 
Totte_S
Har handlat där ett par gånger de senaste åren utan några problem.
 
Har handlat mina filter på ventilationsshopen.se. De har även en prenumerationatjänst som är bekväm men nu ser jag att de är mycket dyrare än filterpunkten🤔
 
A AddeThörnberg skrev:
Vart beställer du?
Ventilation.se har jag köpt av nu sedan jag blev med FTX.
 
Filteronline fungerar bra. Tog några dagar att få ordern bekräftad men sen gick det snabbt. Har precis bytt filter i min frånluftsvärmepump och det passade perfekt
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.