Hej,
Undrar om någon kan komma med några bra råd…
Vårat hus kommer att levereras nu på tisdag (A-hus) och jag undrar om det är någonting speciellt som jag måste tänka på vid själva leveransen, eller något som jag måste vara extra uppmärksam på… Har pratat med KA och det verkar som att han kommer till byggplatsen först 2-3 dagar efter, dvs. när huset är färdig monterat. Jag själv tänkte vara närvarande varje dag vid 1-2 tillfälle, men vet inte vad kan jag göra mer förutom att ta några bilder i syfte att dokumentera själva processen..
Kan också nämna att det är Generalentreprenad som gäller…

Alla råd är välkomna…  

Tack på förhand!
 
Har du inte pratat med A-hus? Tycker det är deras ansvar att berätta vad som gäller. T. ex. är det inte säkert att dom bryr sig så mycket om virket som levereras tillsammans med huset vilket betyder att om du inte har ett garage (+maskiner/folk) där du kan lasta in det kan det vara bra att fixa presseningar om det är busväder på gång. I övrigt är det väl bara att njuta och fota hoppas jag.
 
Var där och njut....ta med kaffe och långkalsonger....digitalkameran....kolla transportskador....din representant från A-hus borde göra det samma, det gjorde vår på Trivselhus. Vill du se hur det går till kolla vår hemsida!

Lägg dig inte i för mycket, snickarna har lite att göra och behöver inte någon byggherre som springer omkring när väggarna lyfts på plats.

Annars kan du förbereda dig mentalt på en kick! Askul helt enkelt!

KA har nog inte så mycket att tillföra leveransdagen....de brukar komma några dagar efter och under 5 min konstatera....jaha det gick ju bra det här!

Lycka till och simma lugnt!
 
Tack så jätte mycket för det snabba svaret, undrar också  om jag borde bjuda snickarna på fika, frukost/lunch eller något annat, en bekant hörde att man brukar ta med sig en flaska champagne !?
På grund av mitt jobb, så kommer jag inte att kunna vara närvarande mer än en 1-1 ½ timme om dan…kommer snickarna då att tycka att jag är inte så intresserad och noggrann, och kommer själva att vara lite avslappnade och mindre noggranna..

Calle Anka > vårat hus också, kommer att vara inflyttnings färdig i slutet av April… can’t wait… :)

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.