Finns det gångjärn som funkar till Pax som inte är lika breda som Ikeas så att man kan ha lådor hela vägen ner i garderoben?
Bytte nyss från skjutdörrar till gångjärnsdörrar och nedersta lådan skrapar i gångjärnet.
Jag har googlat mig blå, men ni i forumet brukar vara finurliga!
 
Då har jag ert svar på min egen fråga. Hettich heter märket, finns på Hornbach. Hålen i delen som sitter i dörren lirar inte med Ikeas mått, det medföljer skruvar som får göra nya hål i dörren. Delen som fästs i garderoben fungerar däremot perfekt. Jag fick ta bort den vita distansbrickan för att djupet skulle stämma.

https://www.hornbach.se/p/gangjarn-hettich-o35mm-for-inbyggnad-av-kylskap-2-pack/8222453/

Hoppas att någon har nytta av denna info! 😊
 
  • Förpackade Hettich gångjärn på träbord, för inbyggnad av kylskåp, 35mm storlek.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackning av Hettich kylskåpshingar med monteringsanvisning och flerspråkig produktbeskrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gångjärn från märket Hettich på en träyta utan distansbricka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet Hettich-gångjärn mot en träbakgrund, avsett för inbyggnad av kylskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för bra spaning! Har fått sätta trådkorgar längst ner alt Ikeas utdragsplatta. Störigt att lådorna inte funkar men detta var ju finurligt
 
  • Gilla
Carb120
  • Laddar…
O olofh skrev:
Tack för bra spaning! Har fått sätta trådkorgar längst ner alt Ikeas utdragsplatta. Störigt att lådorna inte funkar men detta var ju finurligt
Har gjort samma i alla nya garderober vi har satt upp. Riktigt trist att jag inte kände till de här gångjärnen innan. Då hade jag byggt inredningen på ett annat sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.