Någon som vet om manöverpanelen inte går att använda innan roboten är full laddad?

Lyser enbart datum och klockslag plus lås-symbolen på skärmen men ingenting händer när jag trycker på lås-symbolen.
 
S Snabelsvansen skrev:
Någon som vet om manöverpanelen inte går att använda innan roboten är full laddad?

Lyser enbart datum och klockslag plus lås-symbolen på skärmen men ingenting händer när jag trycker på lås-symbolen.
Min gick att använda såvida den inte var helt tom, men det gick inte att gå in i den när den var igång. Så man fick starta om den med powerknappen och då under uppstart gå in i den.
 
S Snabelsvansen skrev:
Någon som vet om manöverpanelen inte går att använda innan roboten är full laddad?

Lyser enbart datum och klockslag plus lås-symbolen på skärmen men ingenting händer när jag trycker på lås-symbolen.
Det kan vara touchskärmen som drivit iväg. Prova trycka på olika ställen runtomkring låssymbolen. På min meec 800 är alla touchinput förskjutna ca 5mm uppåt. Så för att trycka på låset måste jag tycka ovanför det istället.
 
G GVR4 skrev:
Det kan vara touchskärmen som drivit iväg. Prova trycka på olika ställen runtomkring låssymbolen. På min meec 800 är alla touchinput förskjutna ca 5mm uppåt. Så för att trycka på låset måste jag tycka ovanför det istället.
Skall testa det, tyckte jag tryckte överallt.

Fastnade för denna frågan eftersom det stod i manualen något om att roboten behövde vara laddad fullt för arr kunna programmeras. Det är en gammal maskin jag fått ta över som nog ståt i säkert ett år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.