Belmlu
Hej,

Har en Hero där jag tappade rutinen att rengöra filtret med 2 veckors mellanrum. Undrar om det är damm som tagit sig genom filtret och in mellan lamellerna (heter det så?) eller om det ska se ut så här? Menar då det som syns mellan och inte utanpå (som jag ser är damm).

Om damm; något man kan rengöra på egen hand? Vet att det är rätt ömtåligt och böjs lätt så därav frågan.

Tack på förhand!
 
  • Dammsamling mellan lamellerna i en värmepumpens värmesköld.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Totalt igensatt, måste rengöras. Jag använder tryckluft till min, skadar inget. Sveper in innerdelen i plast, gör en lagom öppning för dammsugarslangen och sedan blåser jag på tills det slutar ryka.
 
  • Gilla
Belmlu
  • Laddar…
Belmlu
MultiMan MultiMan skrev:
Totalt igensatt, måste rengöras. Jag använder tryckluft till min, skadar inget. Sveper in innerdelen i plast, gör en lagom öppning för dammsugarslangen och sedan blåser jag på tills det slutar ryka.
Var drar man på med tryckluft? Framifrån? Tänker att man vill hålla avstånd på i alla fall 20 cm eller så?
 
Belmlu
MultiMan MultiMan skrev:
Totalt igensatt, måste rengöras. Jag använder tryckluft till min, skadar inget. Sveper in innerdelen i plast, gör en lagom öppning för dammsugarslangen och sedan blåser jag på tills det slutar ryka.
Eller kanske inte hängde med riktigt.. Du kör in tryckluft genom dammsugarslang? Eller dammsuger parallellt som du trycker med tryckluft?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.