Vid sista besöket i sommarstugan fungerade inget som ligger på säkringen "Lyse" på första bilden, som visar elskåpet inne i stugan.

Andra och tredje bilden visar elskåpet som sitter på ett uthus.

Inga säkringar är trasiga och vi har tidigare haft problem med att risiga luftledningar ger problem med matningen till stugan.

Kan man på något sätt se på elmätaren att alla tre faser kommer fram till elskåpet på uthuset? Elskåp med säkringar och etiketter, huvudbrytare och jordfelsbrytare, märkt "Lyse".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elskåp med öppen dörr som visar säkringar, en elmätare från Vattenfall och skräp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Digital elmätare med LCD-display och olika indikatorer med kablar och en uttagplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det brukar vara L1 L2 L3 som visas i displayen och då är alla faser dram till mätaren , efter är en annn sak. Är du säker på att alla är hela, har du bytt alla 3 vid mätaren, fungerar allt i uthuset, plupparna kan sitta kvar.
 
J jonaserik skrev:
Det brukar vara L1 L2 L3 som visas i displayen och då är alla faser dram till mätaren ,
Hur menar du? Hur gör jag för att kolla på mätaren att alla tre faser finns fram till mätaren?
 
Jag tror att knappen display cycle, får fram lite olika saker på displayen om man trycker på den upprepat.

men Observera att om den ex. visar att L2 saknas. Då kan det antingen vara en av dina huvudsäkringar (de sitter före mätaren), eller något fel i elnätet.
 
När vi åkte dit första gången för säsongen hade felet försvunnit och allt fungerade. Jag gissar att det var problem med matningen till fastigheten och att leverantören fixat något på sin sida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.