Jag söker med ljus och lykta efter något som på engelska kallas för ”Painters Pyramid Stands”, fritt översatt till måleridistanser.

Jag har förstås hittat det online på t.ex. Amazon.se men jag vill gärna hitta det i en fysisk butik.
Jag har försökt söka på dem, men kan inte hitta att det finns annat än online.

Är det någon som vet vad de kallas på svenska och om man kan hitta dem i butik i Stockholmsområdet?
 
  • Gula måleridistanser, eller 'Painters Pyramid Stands', som stöder ett mörkt trästycke under torkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L laseryxa skrev:
Du känner ingen som har en 3d-skrivare?
[länk]
Jo, men inte direkt i närheten och jag skulle vilja få tag i dem ganska snart.
Bra idé dock!
 
C
F faceplant skrev:
Jo, men inte direkt i närheten och jag skulle vilja få tag i dem ganska snart.
Om man behöver dem akut är det annars en sådan grej man med lite fantasi kan ersätta med nåt från skräplådan.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Om man behöver dem akut är det annars en sådan grej man med lite fantasi kan ersätta med nåt från skräplådan.
En fyrkantig träbit där man skruvar in en skruv exv.
 
  • Gilla
Hasse C och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
En fyrkantig träbit där man skruvar in en skruv exv.
Eller en tunn slamsa trä med en rejäl häftklammer i.
 
  • Gilla
faceplant och 1 till
  • Laddar…
Hur bråttom är det? Jag ser att jag kan få leverans i morgon kväll från amazon. Räcker inte det går det att bygga själv som andra tipsat om.
 
  • Gilla
faceplant
  • Laddar…
Kolla terassfötter de är t o m justerbara.
 
  • Gilla
faceplant
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hur bråttom är det? Jag ser att jag kan få leverans i morgon kväll från amazon. Räcker inte det går det att bygga själv som andra tipsat om.
Nja, så bråttom är det inte. (jag har också hittat dem på Amazon, med samma leverans)
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Kolla terassfötter de är t o m justerbara.
De skulle ju kunna fungera. Men själva punkten där de vilar blir ju linje riktigt i mitten, kanske blir obalans… 🤔
 
P Pettman skrev:
Eller en tunn slamsa trä med en rejäl häftklammer i.
Ja, just det! Eller en tunn dyckert.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F faceplant skrev:
Ja, just det! Eller en tunn dyckert.
Man slår väl spiken hela vägen och vänder på brädan, så spetsen är det som bär målarobjektet. Så pappspik funkar lika bra.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
En helt onödig produkt egentligen...men
 
4 masonitbitar eller brädbitar 100X100 mm och skruv igenom, vändes uppochner och där är fritt nu att måla en sidan först och andra sidan sedan, Finns nog inget billigare.
 
  • Gilla
faceplant och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.