Hej,

Nyköpt Automower 310 mark ii från Husqvarna.se.
Vid start frågar den direkt efter pinkod.
Jag har inte fått någon pinkod verken i paket, mail, post, faktura...
Någon som vet hur i helsike man ska få igång den?

I manualen säger den att man ska hålla inne i 3sek och då får man uppge ny pinkod.
Jag kom direkt till "slå in pinkod", har inte fått mata in ny.
Har provat 0000, 1234 etc..

Tips någon?
 
Om dom inte har informerat dig om hur kunden får PIN-koden och du har kollat i skräppost etc så får du nog ringa kundtjänsten på måndag.
PIN-koden är ändrad och det funkar inte med 0000 el dyl. Detta som ett stöldskydd när en ny maskin skickas ut till kund.
 
Så jäkla tradigt!
Beställde den från husqvarnas hemsida.
Ingen information alls om att jag ska få en pinkod..
Kollat överallt. Även skräppost etc.
Får ringa på måndag och skälla!
 
C
Man får ju hoppas att det inte är säsongens variant på hjulmotorproblemet 🙁
 
Hur gick det med PIN-koden till din maskin? Fick du den från Husqvarna?
 
Efter mååånga samtal under gårdagen lyckades de få fram PIN-koden och maila den till mig.

Killen i supporten sa själv att jag var inte ensam om att ha detta problem vid köp direkt från Husqvarna.se
Han tyckte själv att det var uruselt att de skickar maskiner utan PIN kod och att de inte hade några fasta rutiner för hur detta ska hanteras.
Ingen som helst information om detta på deras hemsida och i manualen står det inget om detta.
Många frustrerade samtal meddelade han.

Lösningen:
Först måste man registrera maskinen på deras hemsida sen ska man maila in beställarnummer och serienummer till konsument@husqvarnagroup.se så får man PIN koden på mail av deras support.

Den är nu igång och fungerar!
 
  • Gilla
H2CO3 och 1 till
  • Laddar…
Märkligt att dom inte informera kunderna om processen. Strul och problem både för slutkund och deras kundtjänst.

Bra att du nu har beskrivit processen ifall andra kunder råkar ut för samma sak.
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
De kan ju inte ha pinkod och maskin i samma paket, blir den långtradaren stulen (eller hos ÅF) så är det ju bra att tjuven inte kan kränga maskinerna utan lite besvär iallafall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.