Hej!

Har precis fått en ny bänkskiva monterad i köket och installerade blandaren idag. Allt gick bra tills jag skulle prova vattentillförseln vilket resulterade i ren besvikelse. Så fort jag drar vredet till varmt så börjar det läcka från kranen där handtaget sitter, dvs från den keramiska insatsen om jag förstår det hela rätt. (se bild) Vad kan felet vara? Produktionsfel eller är det någon packning i blandaren som är knas?

Vill förtydliga att det enbart gäller det varma vattnet.

Tack!
 
  • Nyinstallerad mörk köksblandare med synlig vattenläcka vid handtaget på en vit bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Burris123 skrev:
Hej!

Har precis fått en ny bänkskiva monterad i köket och installerade blandaren idag. Allt gick bra tills jag skulle prova vattentillförseln vilket resulterade i ren besvikelse. Så fort jag drar vredet till varmt så börjar det läcka från kranen där handtaget sitter, dvs från den keramiska insatsen om jag förstår det hela rätt. (se bild) Vad kan felet vara? Produktionsfel eller är det någon packning i blandaren som är knas?

Vill förtydliga att det enbart gäller det varma vattnet.

Tack!
Vi har haft samma fenomen på två Tapwellblandare. På både byttes insatsen på garantin. De läckte inte direkt efter montage utan efter några veckor.

Jag skickade ett mail till Tapwell och undrade hur det var med deras kvalitetskontroll som de skryter om. Fick svar att felet sannolikt berodde på att rörmokaren inte spolat igenom kranen innan montage. Står tydligen i monteringsanvisningen att det ska göras för att spola bort ev skräp som kan fasta i insatsen och orsaka läckage.
 
Tack för svaret! Det visade sig vara just den keramiska insatsen som var ett måndags-ex. Gick till Tapwell på söder och fick en ny direkt utan någon kostnad. Nu funkar kranen prima!
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Hej, jag är intresserad av detta ämne. Har just beställt en Tapwell från Golvpool, och blir lite nervös🙃. Jag har bokat en rörmokaren för att Installera den.
Vem står för kostnaderna om det blir något kvalitetsproblem? Dvs extrabesök an rörisen.
 
Ilona Autio Ilona Autio skrev:
Vem står för kostnaderna om det blir något kvalitetsproblem? Dvs extrabesök an rörisen
då får du reklamera till säljaren och han får åtgärda utan kostnad om där är fel på blandaren vid leverans
 
  • Gilla
Ilona Autio
  • Laddar…
T tergo skrev:
då får du reklamera till säljaren och han får åtgärda utan kostnad om där är fel på blandaren vid leverans
Tackar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.