Hej..

SNart är köket klart och jag försöker komma på vad jag ska göra med min vita vägg vid ugnen (se bild)..

Jag funderade ett tag på att ha en Pek lcd skärm kopplad till en dator men det lär nog aldrig bli av... Så jag tror vi behöver någon sorts anslagstavla eller liknande... Hellst hade man velat slippa att skruva i skivan om man vill ändra sig i framtiden...



 
Måla hela sidan med svart griffeltavlefärg och kunna skriva direkt på med krita...?!
 
Amy skrev:
Måla hela sidan med svart griffeltavlefärg och kunna skriva direkt på med krita...?!
Tack för tippset men jag tror det blir för mörkt och konstigt.. kanske en liten ruta kan gå iofs...
 
Kan du inte måla med magnetfärg?? Iallafall på en begränsad yta.
 
Slå ihop alla tips:
Gör en tavla som du målar med BÅDE magnetfärg, och sedan griffeltavlefärg, så kan du göra vad du vill på den.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
kan du inte sätta dit nån typ av väggdekor, tex http://www.domestic.fr/ dom har många fina, vi har köpt potatoqueen2 därifrån :)
 
Jag tycker att det ser ut som att anslagstavlan ska vara vit eller beige.
Tar ni en skiva av något slag, så kan ni ju fästa den med vinkeljärn på översidan av skåpet.
Där kanske ett par skruvhål inte gör så mycket.

Mitt förslag är att skaffa en magnetisk skiva, klä den med något beige tyg och kanske ett antal gummiband i något mönster tvärs över. Då kan ni antingen sätta fast saker med gummibanden eller med magneter.
 
Några idéer:

1) Fortsätt luckraden med skåpslucka, vitrindörr (med glaset utbytt mot spegelglas eller med vitmålad baksida = skrivtavla) och däremellan magnetfärg/krittavlefärg/whiteboard/rostfri stålplåt/täckskiva. Falska luckhandtag = reling att hänga redskap på m.m.

2) Sätt en fullhöjds skåpsdörr som täcksida (med eller utan krokar/luckhandtag att hänga saker på).

3) Fullhöjds skåpsdörr med spegeln utbytt mot anslagstavla. (Enklast om det finns fullhöjds vitrindörr, då räcker det med att måla glaset vitt på baksidan & lägga fram en whiteboardpenna på köksbänken.)

(Sen kan det ju alltid vara bra att ha en fullhöjs täcksida i reserv, ifall man tröttnar på ... och bara vill ha en ren och snygg yta.)
 
  • skap.jpg
Tack för alla tips... dock kan vi inte bestämma oss :)
 
Hur vore det att ta upp den färg som ni har på väggarna i köket? Då skulle ni kunna måla med magnetfärg först och sen väggfärgen (fast kanske med lite blankare färg för större tålighet). Sen skulle ni kunna sätta en tavellist mitt på för tex pennor och annat smått. Med tavellist menar jag en sådan här tex http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/56690305 den finns även i vitt och ek.

/FlitigaLisa
 
Hemmakatten
Tomma ytor är vackert och vilsamt, tycker ni kan ha ytan som den är. Man behöver inte nödvändigtvis fylla allt med tavlor, teckningar, hyllor och pryttlar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.