M mrsnhp skrev:
Har broverket bryggregler? 😮 Gäller de även bryggor, eller enbart broar? Varför vill myndigheterna sätta käppar i hjulen för min öldift? Jag har redan satt upp humleholkar och allt.
Det är inte att rekommendera att ta en holk med humlor i.
 
  • Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Har broverket bryggregler? 😮 Gäller de även bryggor, eller enbart broar? Varför vill myndigheterna sätta käppar i hjulen för min öldift? Jag har redan satt upp humleholkar och allt.
Broverket vet jag inte, men gissar att både kommunen och länsstyrelsen kommer hojtande om strandskydd för din brygga
 
Redigerat:
kashieda kashieda skrev:
Det är inte att rekommendera att ta en holk med humlor i.
Extra krydda
 
S Sona2012 skrev:
Att dricka eller brygga??
Hur många öldriften behöver. Dricka gör man alltid i jämna 14 tal
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nä, det här är verkligen inte OK! Det är inte fackmannamässigt överhuvudtaget att göra så, och du ska vara glad att du inte blev utslängd ur bostadsrättsföreningen på grått papper!
Så amatörmässigt! Har du inte läst Boverkets byggregler? I paragraf 3.7 står det att laminatgolv ska limmas med montagelim till en yta som täcker minst 80% av golvets undersida!
Vad gäller montage av bordet hänvisas till tillverkarens instruktioner!

Du kommer torska stenhårt i tingsrätten om köparen läser här! Sorry, not sorry.
Snabblim är bäst
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Så typiskt er så kallade yrkesmän! Gör vad som helst för att behålla era skrå-privilegier! Stick iväg till Ahlsells nu, så hinner du till lunchserveringen kl 13. Givetvis debiterar du kunden för restiden! Schas!
Jag brukar spara miljön och sitter oftast kvar på grossen mellan frukost och lunch, annars blir det ju många mil extra att betala för kunden.

Stundtals tar jag ut en UBER med en patron pl400 direkt vid kl 0730 om det är bråttom att få borden på plats.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Snabblim är bäst
Kör du snabblim och fastpris?
Ett ordentligt montagelim och ytorna i press över en gratis lunch är väl egentligen det bästa, men många kunder är usla på att laga mat i rätt tid åt oss yrkesmän och då blir det lätt så att man blir kvar på grossen mest hela förmiddagarna och limmar borden innan man tar kväll.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Snabblim, uppskattat pris. Blir alltid 15% mer än uppskattat sedan tillkommer ju bilavgift och restid samt restid och arbetstid för att hämta material och frukost. Smörgåspålägg tillkommer också samt pantavgift för långburkarna.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Broverket vet jag inte, men gissar att både kommunen och länsstyrelsen kommer hojtande om strandskydd för din brygga
Oj, strandskydd har jag inte ens tänkt på! Tror du att det räcker med en skylt, "privat strand, obehöriga äga ej tillträde", eller behöver jag även sätta upp staket och pålar i vattnet?
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 3 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Oj, strandskydd har jag inte ens tänkt på! Tror du att det räcker med en skylt, "privat strand, obehöriga äga ej tillträde", eller behöver jag även sätta upp staket och pålar i vattnet?
Gör du det sista blir du antagligen bötfälld både för det och bryggan med föreläggande att avlägsna samtliga
 
M mrsnhp skrev:
Oj, strandskydd har jag inte ens tänkt på! Tror du att det räcker med en skylt, "privat strand, obehöriga äga ej tillträde", eller behöver jag även sätta upp staket och pålar i vattnet?
Elstängsel en bit ut i vattnet
 
  • Gilla
mrsnhp och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Elstängsel en bit ut i vattnet
Bara det är 50% genomsiktligt ska det inte vara något problem. Och att en riktig elektrikare kopplar in det.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Bara det är 50% genomsiktligt ska det inte vara något problem. Och att en riktig elektrikare kopplar in det.
Bara han har ett självhjälpsprogram så blir det bra
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Elstängsel en bit ut i vattnet
Bättre med darrål...
 
N Niq skrev:
Bara han har ett självhjälpsprogram så blir det bra
12 stegsmetoden. Stega upp tolv kliv i storstövlarna och sätt ut gränspinnarna. Det är minimiavsåndet till grannen.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.