Vill minnas att metallbygeln ska dras upp eller ner och då lossas mässingskopplingen. Jag skulle gissa att du ska dra upp metallbygeln maximalt, sen trycka in mässingen ordentligt så den bottnar, sen trycka ner metallbygeln. När bygeln är nere drar du den gråa plastgrejen utåt så den låser metallbygeln i nedre läget.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Vill minnas att metallbygeln ska dras upp eller ner och då lossas mässingskopplingen. Jag skulle gissa att du ska dra upp metallbygeln maximalt, sen trycka in mässingen ordentligt så den bottnar, sen trycka ner metallbygeln. När bygeln är nere drar du den gråa plastgrejen utåt så den låser metallbygeln i nedre läget.
Låter bekant, har en K7 där sviveln kärvade när den var ny. Snarlik konstruktion utan den gråa plastpluppen.
 
Vad har den för artikelnummer? Något i stil med 1.123-456.0
 
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Vad har den för artikelnummer? Något i stil med 1.123-456.0
Borde vara 1.324-130.0
 
1.324-130.0
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Problemet är att bygeln går genom ett hål i plasten genom mässingen, så sålänge bygeln sitter där kan jag inte trycka in mässingen längre och tar jag bort bygeln är det ingenting som håller den på plats längre.
Närbild på en bygel som går igenom plast och mässing, med en grå plastdel över bygeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyckades iaf få över den grå plastbåten över bygeln i ned tryckt läge, men jävlar va ont i fingrarna jag fick!
Mässingsanslutning och låsring på slangvinda, svart plastbygel genom hål förhindrar justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan dock inte prova nu då jag inte vill koppla in den inne 😉 ser inte heller vad det skulle göra för skillnad?

Dessutom verkar mässingsdelen va intryckt max, bilden nedan visar låsringen som håller slangvindan på plats, kommer mässingsdelen längre in kan inte slangvindan låsas!
Närbild på plastkomponent med ett hål där en mässingsbygel syns och omgivande grå plastdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Liten undran, kan det vara så att den gula har som en spiral på sig och den ska vridas ett halvt varv och med 2 skär i sig som bygeln går ned i för att låsa fast den.
 
J jonaserik skrev:
Liten undran, kan det vara så att den gula har som en spiral på sig och den ska vridas ett halvt varv och med 2 skär i sig som bygeln går ned i för att låsa fast den.
Inte riktigt med på vad du menar?
 
Lexington Lexington skrev:
Inte riktigt med på vad du menar?
Det är som en lite kraftigare gänga skuren på den del som stoppas in och bygeln går i den och sedan låses bygeln med plastbiten. Svårt att förklara. Men prova om den går att vrida när bygeln är i friläge, det är nog max ett halvt varv i så fall.
 
Ser det som det något åt det hållet och när kopplingen är ute så går det att lyfta upp bygeln genom dom ovala hålen.
 
Kan dun trycka in mässingskopplingen och vrida, typ bajonett?
 
Är med på vad ni menar!
Pallar inte springa ut i verkstan igen, men ska prova imorgon o återkomma!

Har förresten varit i kontakt med kärcher, men dom vägrar hjälpa till, vill bara att jag åker med tvätten till närmsta servicepartner, tre mil bort!
Själv tycker jag det är orimligt att jag ska lägga den tiden och dom pengarna på det och kärchers svar är bara en axelryckning!
 
Kärcher har inget med det att göra. Din affärspartner är nätbutiken. Det är dom som ska svara för garanti och reklamation. Det är nackdelen med nätbutiker. Det är alltid enklare med fysiska butiker.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Kärcher har inget med det att göra. Din affärspartner är nätbutiken. Det är dom som ska svara för garanti och reklamation. Det är nackdelen med nätbutiker. Det är alltid enklare med fysiska butiker.
Absolut!
Nätbutiken gav mig nummer o mail till närmsta servicepartner, så tänkte att jag chansar direkt med källan men dom gav samma svar o verkar inte bry sig, men med all rätt kanske!
Tycker dock dom borde veta vad felet är med dom bilder o den filmen i första inlägget!
Tycker också det är skillnad på en felmonterad/trasig tvätt direkt ur kartong, men goodwill verkar inte finnas längre!
Hade det varit något som gått sönder inom garantitiden hade det varit en helt annan sak, då hade jag gladeligen lämnat in den!
 
Fick dessa bilder av kärvhet, kan inte se något fel på min?
Illustration av trycktvättstillbehör inklusive slangvinda, högtrycksslang och kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Exploderad ritning av en maskindel med numrerade komponenter för montering eller demontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.