P
Tjenare alla, någon som sitter på tips på bra och prisvärda firmor som kan hantera schaktning, sprängning och grovplanering av en tomt på Ingarö/Värmdö?

Bygge av infartsväg, rörgrav, lastzon, höja mark, preppa mark för platta på mark. Bergigt så blir nog en del sprängning.
 
Såg att det finns ett markentreprenadföretag i Värmdö som heter https://frentab.se/ och de håller just nu på att bygga ut det kommunala VA-nätet där. Företag som får bygga för kommunerna brukar vara pålitliga och extra måna om sitt rykte. Verkar vara ett familjeföretag. Frågan är bara om de tycker att en villatomt blir ett för litet jobb för dem? Jag skulle i alla fall kontakta dem och höra.
 
  • Älska
Posselosse
  • Laddar…
P
Tack för tips! Skall kolla in dem. Någon annan som har bra erfarenhet?
 
Ett annat stabilt företag som utför markentreprenader ser ut att vara https://markochvag.se/mov/ på Ingarö/Säby Grustag.
 
J Josth skrev:
Företag som får bygga för kommunerna brukar vara pålitliga och extra måna om sitt rykte.
Nja, det betyder bara att de lämnade lägsta anbudet.
Sen beror det på hur mycket kvalitetskrav som låg i upphandlingen.
 
P
J Josth skrev:
Ett annat stabilt företag som utför markentreprenader ser ut att vara [länk] på Ingarö/Säby Grustag.
Tack, jag har kollat på dem också. Har du använt dem tidigare?
 
Tyvärr är sanningen så.

Frentab är bra. Likaså bellmans. När det kommer till sprängning så rekommenderar jag Årsta berg.

Men ingen är billig. Men alla är bra.
 
  • Venn-diagram som visar relationen mellan snabb, bra och billig med betoning på kvalitet och kostnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Posselosse skrev:
Tack, jag har kollat på dem också. Har du använt dem tidigare?
En bekant som hade stuga på Ingarö använde dem men bara för att grusa infarten och uppställningsplatser för tre bilar så bara ett ytterst litet jobb och inte direkt jämförbart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.