Hej,

Vi tänkte bygga en altan på en suterrängtomt och på ett område blir den för hög för att bli godkänd.

Kan man då placera en friggebod under altanen och ha altangolvet som tak på boden?

Eller kan en friggebod inte placeras under en altan?
 
Låter snarare som en friggebod med takterrass.
 
Byggaren1234 Byggaren1234 skrev:
Hej,

Vi tänkte bygga en altan på en suterrängtomt och på ett område blir den för hög för att bli godkänd.

Kan man då placera en friggebod under altanen och ha altangolvet som tak på boden?

Eller kan en friggebod inte placeras under en altan?
Jag ser inga hinder att bygga en Frigga med maxhöjd 300cm i närheten av en altan, men friggeboden för ju inte vara ihopbyggd med huset.
 
Altanen ör fristående men behöver veta om man kan ha en friggebod under en altan som förråd.
F fribygg skrev:
Jag ser inga hinder att bygga en Frigga med maxhöjd 300cm i närheten av en altan, men friggeboden för ju inte vara ihopbyggd med huset.
 
En så hög fristående altan är bygglovspliktig ändå om jag inte är helt ute och cyklar. Är det ett förråd du ska bygga? Eller en liten gäststuga? Att använda friggebodsreglerna för en mindre del av det du vill göra verkar mest onödigt.
 
H Hans G2 skrev:
En så hög fristående altan är bygglovspliktig ändå om jag inte är helt ute och cyklar. Är det ett förråd du ska bygga? Eller en liten gäststuga? Att använda friggebodsreglerna för en mindre del av det du vill göra verkar mest onödigt.
Hej altanen är inte bygglovspliktig det har vi stämt av med kommunen.
 
Byggaren1234 Byggaren1234 skrev:
Hej altanen är inte bygglovspliktig det har vi stämt av med kommunen.
Bara i det partiet där vi vill ha friggeboden. Höjden kommer där vara ca 2-2,5 m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.