Har en husqvarna 220ac som jag misstänker börja sjunga på sista versen, men vill gärna att den håller två säsonger till.

Som alltid kring våren håller man tummarna när man kopplar in gräsklipparen att ett fast grönt sken skall lysa på laddstationen.
Tyärr inte denna våren utan stationen blinkade grönt för fullt.

Jag vet att jag fullagade på två ställen förra säsongen så jag tog och fixade till dem med riktig skarvkontakt.
Till min glädje började då lampan lysa fast sken och jag trodde det var bara att köra igång. Tyvärr regerade inte gräsklipparen på samma sätt utan signalerar fortfarande kabelbrott.
Om jag felsöker visar mätaren att slingan är hel...

Någon som har tips på lösning?
 
Det vanliga är att lägga ut en minislinga för att se om klipparen har fungerande sensorer. Är allt finemang så är det slingan som är dålig och behöver ses över ännu en gång...
 
Tack för tipset!

Testade och blev samma. Får testa att beställa nya sensorer och se om det hjälper.
 
Innan du beställer reservdelar, testa med att ställa klipparen i laddstationen och i menyerna välja "Byt PIN-kod" ange ny eller samma PIN-kod. Kan påverka.
 
Tack för tips.

Testat och det hjälpte inte heller.

Gräsklipparen har stått i 5C+ över vintern, det gör mig lite tveksam till att sensorerna gått sönder.
Jag testar beställa ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.