Planen är att ha batterier till fler maskiner. Och flera kommer att användas.
Kan säga så här har jag te.x 3 battierer och får ut en total tid på ca 45-50 min tillsammans är jag nöjd.
 
Jag har Makita dub362 och är nöjd. Flåsar man på så åker gruset på uppfarten med, men på max så räcker inte batterierna i 30 min konstant användning, men det har jag svårt att se någon blås som fixar utan typ batteriryggsäck. På lägre hastighet borde det gå fint. Och så har man ju ändå dubbla uppsättningar batterier.

Men som någon annan sa. Välj ett system för alla batteriprylar hemma, det tjänar du på.
 
Köp bensindriven.... Även starkaste med batteri ger inte hälften så mycket blås som billigaste bensin....
 
P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Köp bensindriven.... Även starkaste med batteri ger inte hälften så mycket blås som billigaste bensin....
ja det är min erfarenhet också.. ska du blåsa grus så krävs bensindrivet enligt mig.. annars blir det som ja visst går det om man lägger blåsmunstycket mot gruset innan det rör sig men det är som att jämföra leksaker med utrustning som är gjord för folk som använder den flera timmar om dagen.
 
P polaris78 skrev:
ja det är min erfarenhet också.. ska du blåsa grus så krävs bensindrivet enligt mig.. annars blir det som ja visst går det om man lägger blåsmunstycket mot gruset innan det rör sig men det är som att jämföra leksaker med utrustning som är gjord för folk som använder den flera timmar om dagen.
Jag har en batteridriven och den är bra till om man klippt gräset och ska blåsa rent kantsten eller lättare jobb. Jag använder den ofta. Men blöta löv, grus och sånt det kan man glömma.
 
P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har en batteridriven och den är bra till om man klippt gräset och ska blåsa rent kantsten eller lättare jobb. Jag använder den ofta. Men blöta löv, grus och sånt det kan man glömma.
precis blåsa lite gräsklipp som hamnat på plattorna och blåsa runt lite torra löv . visst köp en batteridriven.. men för att och blåsa ut allt grus som hamnat fel i nån nämnvärd omfattning då behövs kraftigare grejer.
Mängden luft som kommer ur en bensindriven är oftast mångdubbelt mot dom batteridrivna och på tyngre grejer som grus tex så gör det stor skillnad på effektiviteten
 
Bekant kom och visade sin Makita, tror den hade dubbla batterier.
Vist, bra blås för att vara batteridriven, men typ 1/3 av styrkan i min 30 år gamla B&D med sladd.
Vi diskuterade att köpa in en lövblås till föreningen där jag bor, men vi kom fram till att köpa skarvsladdar för pengarna ist.
 
Isakare Isakare skrev:
Bekant kom och visade sin Makita, tror den hade dubbla batterier.
Vist, bra blås för att vara batteridriven, men typ 1/3 av styrkan i min 30 år gamla B&D med sladd.
Vi diskuterade att köpa in en lövblås till föreningen där jag bor, men vi kom fram till att köpa skarvsladdar för pengarna ist.
Okej måste dock ha batteridriven.
 
C
P polaris78 skrev:
ska du blåsa grus så krävs bensindrivet enligt mig..
Eller gå upp i prisklass. Problemet är bara att batteridrivna maskiner (eller rättare sagt batterierna) i "proffsklassen" blir så löljligt dyra. Långt bortom den "rimliga prisklass" TS efterfrågar.

Jag påstår att hyfsat stark, > 30 min drifttid, batteridriven och rimligt prissatt är en omöjlig kombination.
Väljer man bort en av faktorerna finns dock alternativ.
 
Får helt enkelt kika lite mer vad som krävs för att bli nöjd.
 
Kolla in att den går att köra som sug också
Jag har en Meec ifrån Jula, suverän att suga upp löv eller att mulcha löven med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.