Ny ur kartong och läcker som ett såll.

Kärcher och nätbutiken jag köpte av vill att jag skickar tillbaka den, men tänker att den bara är felmonterad alternativt saknar en packning?
Någon som kan se vad som är fel på nedan bilder och film? Alternativt någon som har en K 4 premium power control som kan ta bort sin slangvinda och fota?

Tänker att jag börjar där innan jag skickar tillbaka

Ny högtryckstvätt med vattenläckage vid anslutningen av slangvinda, med fokus på mässingskopplingen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny högtryckstvätt läcker vatten från anslutningen vid slangvindan mot en bakgrund av tegel och grön soptunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
Hat haft 2st Kärcher. Bara problem.
 
  • Gilla
Henke1993
  • Laddar…
Gött o höra 👍 😃

Hade en mindre kärcher för några år sedan som bara tuffade på, sen vann jag en grön bosch här på forumet som bara strulade från dag ett, så nu blev det kärcher igen.

Men ingen lösning på mitt problem?
 
Om det sprutar via låsningen för kopplingen, så är det säkert att O-ringen inte tätar som den ska, sitter kanske på den del som sticks in och är närmast maskinen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Om det sprutar via låsningen för kopplingen, så är det säkert att O-ringen inte tätar som den ska, sitter kanske på den del som sticks in och är närmast maskinen.
Det här ser ut som en låssprint för att ta isär kopplingen och i kopplingen finns säkert en o-ring.
Låssprint markerad i rött på koppling mellan maskindel och guldig röranslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Problemet är att jag inte får bort den låssprinten. Kan röra den upp och ned men inte dra bort den helt, har som små hullingar på undersidan!
O-ringar har jag så hade kanske löst det om jag fått bort den!
Verkar inte finnas någon sprängskiss på nätet heller o bruksanvisningen ger ingen hjälp!
 
Bara en tanke. Kanske ska tryckas på bygeln när den är uppe, så att klorna kopplar ur när det vickar innot nere. Går det att trycka in kopplingen, så det inte är som ett lås nere.
 
Lite fler/bättre bilder

Närbild av en svart ventilationsanordning kopplad till en mässingsdel, med en okänd grå funktionell komponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en hand som pekar på en grå plastkomponent med fjädrar på en maskin eller inredningsdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en apparat med en grå ventilationsdel och en gängad mässingskoppling under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vad den grå delen har för funktion fattar jag inte?
 
Trycker man fram den grå plastbiten kan man se ett hål, antar att det är där det läcker, precis som om hela mässingsdelen ska in längre i maskinen?
En hand som trycker på en grå plastbit vid en mässingsdel i en maskin, vilket exponerar ett litet hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ovala hål där bygeln är, då ska den upp, kanske den grå är för att låsa bygeln i nedläge. Går det att vrida/snurra lite på kopplingen, kan vara att det är något spår i den som spärrar krokarna att gå upp.
har sökt men hittar inget, vad står det för modell på maskinen. Finns en skylt tro.
 
J jonaserik skrev:
Den är nog från hedenhös tid den du har
Du kan maila och skicla med foton till dom här, kanske det sitter en pensionär ( övertidsjobbare ) som varit med länge och kanske vet något.
[länk]

[länk]
Vem svarar du?
Den är ju ny i kartong skriver ts.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vem svarar du?
Den är ju ny i kartong skriver ts.
Ursäkta bommade det, men då ska det väl vara en lite större bok med instruktioner för den med i kartongen.
 
Instruktionsbok finns, men visar bara bilder på hur man monterar hjul o plastdetaljer, dessutom satt slangvindan på vid leverans, den har jag fått montera av för att komma åt det jag fotat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.