Altandörren på mitt fritidshus har ett märkligt fönster. Har inte lyckats tvätta det emellan ännu för kan inte dela det. Det finns små pluggar runt kanterna men jag förstår inte hur få loss. Vågar inte ta i för mycket då kan riskera att fönstret går sönder. Tacksam för tips
Altandörrens fönster med syn av en delvis täckt uteplats och snötäckt trädgård genom små pluggar runt kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
Det ser ut att vara en kassett, den är i så fall inte delpar. Jag har sett att det finns firmor som gör rent sådana. Men det vanliga är att man byter.

Edit: om jag ser fel och det inte är en kassett så delar man på hela dörren från sidan.
 
  • Gilla
Katarina Frisk
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det ser ut att vara en kassett, den är i så fall inte delpar. Jag har sett att det finns firmor som gör rent sådana. Men det vanliga är att man byter.

Edit: om jag ser fel och det inte är en kassett så delar man på hela dörren från sidan.
Så det kallas kassett. Det är ganska säkert så för dörren går inte att dela. Tack för info.
 
Tyvärr bara att byta kassett rengöring fungerar inte jag vet testade det med en firma för många år sedan men fick byta fönstren ändå. En glasmästare fixar detta
 
  • Gilla
Katarina Frisk och 1 till
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Tyvärr bara att byta kassett rengöring fungerar inte jag vet testade det med en firma för många år sedan men fick byta fönstren ändå. En glasmästare fixar detta
Tack, det låter bra. Då behöver jag inte byta hela dörren.
 
K Katarina Frisk skrev:
Tack, det låter bra. Då behöver jag inte byta hela dörren.
det fixar en glasmästare för 3000-4000 kronor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.