Jag blev idag uppvaktad av en säljare medan jag tankade bilen. Säljaren erbjöd mig avtal hos en leverantör med el till inköpspris samt ingen månadsavgift om jag blev medlem hos dem.
Nu var jag redan medlem via företaget, och har även avtal med elleverantören de hade samarbete med, så det var en enkel insats för mig.

Men, när något är för bra för att vara sant så är det antagligen just vad det är. Så jag måste fråga: vad är det jag missar?
Utan att gå in på filosofi med rörligt vs timpris vs fastpris. Vi har en familj med tre mindre ungar och ingen större möjlighet att hålla disciplin på förbrukningen.

Jag tecknade avtalet men har ju 14 dagar på mig att ångra köpet, så nu försöker jag lista ut om det vad en bra idé eller inte.

Har ni möjlighet att hjälpa mig?
 
Förmodligen övergår det automatiskt till ett dyrt tillsvidareavtal med minst 3 mån uppsägningstid efter att det första ordinarie avtalet löpt. Då är det deras tur att tjäna pengar på dig.
 
Om du talar om vad avtalet säger och i vilket elområde du bor kan du få råd, annars blir det gissningar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.