Hej.

Förra veckan körde jag på något på vägen så det small till under bilen. Ingen större skada skedd tänkte jag men Idag pep bilen om låg kylarvätska. Fyllde på och insåg att det läcker ut lite under bilen.
Det läcker inte mycket men det måste ju åtgärdas.
Någon vet vad det är som jag kan ha kört sönder. Sitter kylaren så lågt under bilen eller kan det va en slang?
Ska försöka höja bilen imorgon och se men någon har kanske koll redan nu?
 
Vad har du för bil och årsmodell??
 
S Svanteman skrev:
Vad har du för bil och årsmodell??
Volkswagen golf 2011
 
Den borde ju ha en hasplåt monterad så kan vara svårt att se nåt. Men du har ju en kylarslang i botten så den är väl misstänkt slangen eller kopplingen mot kylaren.
Men den sitter ju inte underst så att säga, slog du i sumpen skulle det väl kunna ha skakat loss nåt högre upp.
 
S Svanteman skrev:
Den borde ju ha en hasplåt monterad så kan vara svårt att se nåt. Men du har ju en kylarslang i botten så den är väl misstänkt slangen eller kopplingen mot kylaren.
Men den sitter ju inte underst så att säga, slog du i sumpen skulle det väl kunna ha skakat loss nåt högre upp.
Hasplåt är monterad men ser att det droppar från den men får försöka montera bort den om det inte är allt för svårt.
Ska försöka lyfta den imorgon och försöka se om jag kan se vart läckan är men har ju enbart domkraft men få försöka iaf 😃

ringde Volkswagen verkstad och de ville ha 1900:- för att felsöka. Efter det får man ett kostnadsförslag och boka in en ny tid så går säkert på flera tusen till.

Ska nog fasen kunna lösa det.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har du bara en domkraft så setill att du inte kan få bilen över dig! Palla upp den med nåt!
Hasplåten är ju gjord för att ras bort så det är nog inga problem. Så får vi hoppas det är en enkel slang som gått.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
S Svanteman skrev:
Har du bara en domkraft så setill att du inte kan få bilen över dig! Palla upp den med nåt!
Hasplåten är ju gjord för att ras bort så det är nog inga problem. Så får vi hoppas det är en enkel slang som gått.
Japp. Lyfter och lägger några pallar under 😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.