F fribygg skrev:
På det viset vore det väl bättre att du följde befintlig byggnads takvinkel.
Har ju redan förklarat att det inte är en sån bra idé.
 
Det är ingen bra ide att ansluta skjultaket till vindskivan heller.
 
F fribygg skrev:
Det är ingen bra ide att ansluta skjultaket till vindskivan heller.
En annan här i tråden föreslog ju att såga ut en liten bit av vindskivan så taket ansluts till fasaden istället?

Vad tycker du är rimligast? Att såga ut lite av vindskivan eller att köpa nytt plåttak (det är redan måttbeställt), köpa nya takreglar (de är för korta om jag sätter dom åt andra hållet), flytta in de två yttersta stolparna (så att alla paneler, rännor osv kommer i linje med förrådet), och kapa alla stolpar för att matcha lutningen på förrådet?

Jag säger inte att jag har gjort den bästa lösningen, men jag insåg problemet lite sent. Det är väl inte hela världen om ett vedskjul inte blir 100% enligt standard? Och om jag sågar ut vindskivan samt sågar ut panelen på samma sätt som man gör med ett överbläck så har jag väl ändå en rätt okej lösning?
 
Jag skulle nog lossat och förmodligen bytt den befintliga vindskivan mot en smalare eller sågat ut för nya vedskjulstaket.
 
F fribygg skrev:
Jag skulle nog lossat och förmodligen bytt den befintliga vindskivan mot en smalare eller sågat ut för nya vedskjulstaket.
Såga ut ja, exakt det vi skrivit ett par gånger nu.

En smalare vindskiva matchar ju inte de andra vindskivorna på långsidorna som har samma bredd.
 
Jag skulle göra ett horisontellt kap på vindskivan, om det går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.