Hej på er.

Jag vänder mig till den samlade kunskapen hos er alla här för att få tips som kan lösa hela eller delar av mitt önskemål för att smartifiera min grind.

Jag är typ ute efter en sån lösning som man ofta ser på flerbostadshus, typ Aptus, som jag ska kunna host:a själv så jag inte behöver betala till någon utomstående varje månad.

Jag vill ha möjlighet att ha en taggläsare på grinden i mitt staket, tillsammans med ett handtag såklart. Vissa tider på dygnet ska grinden vara olåst, så vem som helst ska kunna öppna och stänga den. Andra tider ska den vara låst, och ska kunna öppnas med hjälp av en tagg, men det måste ändå finnas möjlighet att öppna med nyckel om strömmen faller bort, eller servern kraschar.

Sen skulle den gärna också ha en ringklocka så att de som inte kommer in kan ringa på, och då vill jag att det ska vara kopplat till min mobiltelefon så att jag kan svara och se bild på den som står vid grinden.

Vad tror ni, finns det ett sånt system på marknaden idag som man kan använda som privatperson?

Tack på förhand!
 
Hej,
Kolla på Unifi Access https://ui.com/door-access
Du kan styra diverse elslutbleck med det och att kunna öppna med handtag eller nyckel blir då separata standarddelar.
 
  • Gilla
Hannuse
  • Laddar…
Shelly prylar borde kunna lösa någon form av reläfunktion
 
P PärS skrev:
Hej,
Kolla på Unifi Access [länk]
Du kan styra diverse elslutbleck med det och att kunna öppna med handtag eller nyckel blir då separata standarddelar.
Intressant lösning.
Det är ju ett välkänt märke, och jag försökte att få ett grepp om systemkostnaden.
Om jag tolkar det rätt så är man igång med ett låssystem för under 800EUR.
Verkar riktigt proffsigt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.