Har ett problem med klister från ”halvmånar” på trappen. Klistret går inte att bort bort. Har provat med värme, förtunning, limtvätt, skrapat. Mesta kletar bara ut de mer

Något bra tips? Trappen ska målas om. Så kvittar om färgen åker med
 
  • Trappa med envisa klisterrester efter halvmånar, prövade rengöringsmetoder syns ej ha fungerat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Slipmaskin.
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Slipmaskin.
De bara värms upp och smetar ut sig mer
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Lackfräs.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
R Roflkebab skrev:
De bara värms upp och smetar ut sig mer
Även om du har t ex kornstorlek 40?

Isf skulle jag fundera på att helt byta stegen eller klä in dem med något. Själv använde jag laminatgolv, men det finns mycket fina färdiga renoveringssteg att köpa också.

Man får liksom välja sina strider härivärlden.
 
R Roflkebab skrev:
De bara värms upp och smetar ut sig mer
Prova att smeta på matolja, sedan slipa
 
Två billiga förslag
För några år sen sprang jag ut och in på macken och köpte olika lösningsmedel. Till slut frågade personalen vad jag höll på med. "Ta bort rester efter klistermärken på bilen" "prova med tändvätska (Stockholmsnäver)", Det fungerade!

På jobbet hade vi rätt höga krav på rena produkter (fiberoptik). Emellanåt fick man inte rent nog (ofta epoxifläckar). Då fick man ALLTID höra "när allt annat går åt h-e, ta aceton"

Ingetdera brukar gå på en sekund, men en minut ska räcka.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Har inte testat på trä men Biltemas Label Off [länk] funkar mycket bra på plast och metall.
Jag tror Clas Ohlson har något liknande, har inte testat den.

/Höghus
Kan också rekommendera Biltemas Label Off. Dock verkar den inte funka på kontaktlim.
 
Z ZipLock skrev:
Kan också rekommendera Biltemas Label Off. Dock verkar den inte funka på kontaktlim.
Ok, det låter rimligt att det skulle kunna vara kontaktlim i TS fall.

/Höghus
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.