Har blivit föreslagen Schneider exact till mitt nya hus. Har svårt att se klart i djungeln av märken. Skulle uppskatta att få förslag på märke och modell för uttag/ brytare. Något tidlöst med bra kvalite är det jag är ute efter. Som inte känns billigt och platigt
 
Schneider är väl bra. Används ju även i offentliga byggnader så kvalitén lär vara anpassad för högt slitage. Modell får du gå på vad som passar huset bäst. Vi valde Schneider Renova och är jättenöjda.
 
Calle Bo Calle Bo skrev:
Har blivit föreslagen Schneider exact till mitt nya hus. Har svårt att se klart i djungeln av märken. Skulle uppskatta att få förslag på märke och modell för uttag/ brytare. Något tidlöst med bra kvalite är det jag är ute efter. Som inte känns billigt och platigt
ELKO RS, tidlös och högsta kvalitet
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 6 till
  • Laddar…
Calle Bo Calle Bo skrev:
Har blivit föreslagen Schneider exact till mitt nya hus. Har svårt att se klart i djungeln av märken. Skulle uppskatta att få förslag på märke och modell för uttag/ brytare. Något tidlöst med bra kvalite är det jag är ute efter. Som inte känns billigt och platigt
Jag körde Exxact i både lägenhet och hus.
Utmärkt kvalitet, finns ett stort utbud av varianter så man kan kombinera, samt finns i princip på alla stora köplador.
 
Tommty
Elko RS är en ganska tidlös klassiker i min mening, ett mellanting mellan schneider renova (äldre) och schneider exxact (nyare).
 
  • Gilla
Bono_R
  • Laddar…
Elko rs. Kör du nytt hade jag tagit Elko plus i 1.5 dosor.
 
Tack alla! Nu har jag ett par bra spår att följa. 😃
 
Men den kravbilen håller jag med om att exxact är rätt serie.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Nästa bra fråga är, i vilket land tillverkas dom i. Är det någon som vet exakt det.
 
Jag hade valt Elko rs, de är liksom mjuka och fina. Jag monterar i princip bara Schneider exakt i jobbet och jag tycker att de är så fula och stela och tråkiga
Renova väljer jag bort för jag tycker de känns på låtsas, som att de egentligen vill vara bakelit men är plast.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
lisaskywalker lisaskywalker skrev:
Jag hade valt Elko rs, de är liksom mjuka och fina. Jag monterar i princip bara Schneider exakt i jobbet och jag tycker att de är så fula och stela och tråkiga
Renova väljer jag bort för jag tycker de känns på låtsas, som att de egentligen vill vara bakelit men är plast.
Och kostar det dubbla mot vad som är brukligt. Ingen mening med att betala för mycket för dom. Det är nu mer som en trend nu att det ska vara något exklusivt med uttag och brytare. Lite märklig då det bara är den yttre delen som är anorlunda, allt innanför är lika med Schneider exakt. Och Schneider har blivit lte för stora nu och tror sig om att vara något speciela i elvärlden. Därav dom priser som dom har.
 
Exxact valde även vi och som nämnt så är utbudet och kvalitén mycket bra.
Det enda jag kan klaga på är kanten ovanpå som lätt samlar smuts...
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Det har ju redan nämnts, men byggs det nytt hade jag definitivt tittat på uttag för 1,5-dosor, och satt lågbyggande uttag.
Själv valt Exxact senaste, trend tycker jag också känts bra, men i princip omöjliga att hitta i lågbyggande utförande idag.
Sen finns väl andra alternativ och även möjlighet att sätta dubbeldosa eller dubbla dosor kopplade om man bygger nytt, då blir ju urvalet ännu större.
 
A avh67f skrev:
Två till aktörer som tillverkar bra och säkra grejer.

Hager: [länk]

ABB: [länk]
Jag är besviken på de jordade dubbeluttag som Clas Olsson säljer märkta med ABB. Petskydden är undermåliga. Efter ett tag går det knappt att få in en stickkontakt utan mycket lirkande. Schneider/Eljo och Elko brukar vara bra (förutom den bräckliga plasten som användes i Renova-serien i början).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.