Cheesen
Alltså, jag har ju börjat snegla på en 18v motorsåg men inser att bland mina batterier så är det bara såvitt jag vet bara Ryobi som erbjuder en sådan... Men så kom jag på att Bosch har ju börjat med ampshare... Så till min fråga, finns det någon i forumet som känner till någon 18v motorsåg som använder Bosch batterier?
 
Annars finns det väl batteriadaptrar till de flesta märken? Har själv makitas stora såg och den är riktigt bra.
 
Cheesen
dof dof skrev:
Annars finns det väl batteriadaptrar till de flesta märken? Har själv makitas stora såg och den är riktigt bra.
Ja det verkar som om jag måste ta den vägen...
 
Vad ska du såga och hur mycket?
 
Cheesen
A AndersS skrev:
Vad ska du såga och hur mycket?
Jag ska främst ha en såg i snickeriet. Jag har redan två bensindrivna sågar som arbetar med ved, plank och liknande. Men det är innomhus och vid småjobb som jag har behov.
 
Räcker inte tigersågen till för arbete inomhus? Har tidigare kört med en enkel 230v , men "fick" nu med en i 18v paketet.
 
Jag kör 2xadapter till Makitas 36V DUX60 kombimaskin. Krävde dock lite filande på ett batteriskydd då batterierna blev lite höga.

//Ulf
 
Cheesen
A AndersS skrev:
Räcker inte tigersågen till för arbete inomhus? Har tidigare kört med en enkel 230v , men "fick" nu med en i 18v paketet.
Beror på vad man ska göra. Jag har tagit fram motorsågen många gånger när det blir större saker.
 
Har även en Stihl elkedjesåg och vanliga motorsågar, men i mina projekt har jag inte behövt dem och är bara privat bruk.
Är det äldre timrade hus är ju kedjesågen effektivare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.