Varken Telldus eller Värmepumpen är i närheten av Gb och dom behöver absolut inte det heller
 
Anade det, tänkte mest på TV.n som inte är med på listan nu då den är avstängd.
 
D
Hennke85 Hennke85 skrev:
Anade det, tänkte mest på TV.n som inte är med på listan nu då den är avstängd.
Vet bara att jag i efterhand insett att vår dyra och fina smarta Samsung-TV som köptes för 2-3 år sen blott har 100 Mbps-port.
 
O
Hennke85 Hennke85 skrev:
En liten följdfråga, kollade igenom de trådanslutna klienterna och konstaterade att några också var märkta med Fe, är det så att apparaten inte kan ta emot mer data än 100/100 och därför får denna märkning. Borde en sex år gammal smart TV kunna få GbE eller är det Fe som gäller där, hade 95/95 när jag gjorde hastighetstest på den.

[bild]
Jag drog egna kablar till mina kameror. Stod ute och kontakterade och fick aldrig GbE utan bara FE. 3-4 gång gjorde jag om (duggregn).

Sen gav jag upp! Störde ihjäl mig. Sen kom det fram efteråt att ja, kameran hade ju bara 100/100…
 
  • Haha
snikanor och 1 till
  • Laddar…
D datja skrev:
Vet bara att jag i efterhand insett att vår dyra och fina smarta Samsung-TV som köptes för 2-3 år sen blott har 100 Mbps-port.
Då har nog vår gamla Philips-TV 100 port med.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Jag drog egna kablar till mina kameror. Stod ute och kontakterade och fick aldrig GbE utan bara FE. 3-4 gång gjorde jag om (duggregn).

Sen gav jag upp! Störde ihjäl mig. Sen kom det fram efteråt att ja,
O Ossian K Olsson skrev:
Jag drog egna kablar till mina kameror. Stod ute och kontakterade och fick aldrig GbE utan bara FE. 3-4 gång gjorde jag om (duggregn).

Sen gav jag upp! Störde ihjäl mig. Sen kom det fram efteråt att ja, kameran hade ju bara 100/100…
Jo sånt är riktigt tråkigt att lägga onödig tid och energi på.
 
Tack för hjälpen!
Skärmdump av en mobiltelefon visar en nätverksgränssnitt, benämnd "Gäststugan".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visade sig att jag hade fått fel ordning på kablarna.
Hand håller två Ethernet-kablar med RJ45-kontakter för att jämföra kabelordning, felaktig ordning överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den gamla överst.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Ok man sätter på egna kontakter så borde man ha en kabeltestare. Kostar inte många kronor jämfört med tiden man lägger ner på att undersöka mystiska problem...
 
S sjoelund skrev:
Ok man sätter på egna kontakter så borde man ha en kabeltestare. Kostar inte många kronor jämfört med tiden man lägger ner på att undersöka mystiska problem...
Kabel testare är nästintill gratis på Ali...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Kabel testare är nästintill gratis på Ali...
Är inte fraktkostnaderna dyra?
 
A A-Man_08 skrev:
Är inte fraktkostnaderna dyra?
Oftast billigare än att skicka vykort inom Sverige...
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Är någon av portarna satt till 100mbit, eller är dom konfigurerade som auto / auto?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.