Har köpt ny tvättmaskin (Samsung). Har självklart tagit bort transportskruvarna. MEN, det står att jag äve ska se till att TRUMSTÖDET har tagits bort från maskinens undersida. I instruktionen hittar jag dock inget om hur...och inte heler nämns det på Elgigantens hemsida under installation....någon som vet?
 
MultiMan
Jag kan inte hitta det nu och trodde det gällde LG, men vissa av dessa koreaner har haft ett frigolitblock undertill som man ska dra bort med hjälpa av en vajer (som kan ha gått av och inte syns). Maskinen måste alltså tippas bakåt så att du ser undersidan. Då kommer du se ett frigolitblock, troligen till vänster och i framkant, om där finns något sådant på just din maskin.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag kan inte hitta det nu och trodde det gällde LG, men vissa av dessa koreaner har haft ett frigolitblock undertill som man ska dra bort med hjälpa av en vajer (som kan ha gått av och inte syns). Maskinen måste alltså tippas bakåt så att du ser undersidan. Då kommer du se ett frigolitblock, troligen till vänster och i framkant, om där finns något sådant på just din maskin.
Ja till slut fattade jag att det s k trumstödet var en del av frigolitförpackningen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.