Hej! Har beställt ett växthus bruka från SKBV, säkerhetsglas, 6 kvm.

Tidigare låg här vårt mindre växthus (ca 4kvm) där sockeln monterades på dessa betongplintar som var nedgrävda. Sedan var det täckduk och grus på.

Undrar nu lite hur jag bör göra för att förankra det nya växthuset som jag beställt? Funderade på om jag kunde gräva upp och återanvända befintliga betongplintar? Bör jag lägga ny markduk ovanpå? Mer grus och sand som jag sedan packar?

Tacksam för alla tips!!
 
  • Uppgrävd mark med synlig betongplint och rester av markduk, omgiven av grus och lite grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Jordyta med betongplint, grus, gammal markduk och spade för att förankra växthus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ELantagonism ELantagonism skrev:
Hej! Har beställt ett växthus bruka från SKBV, säkerhetsglas, 6 kvm.

Tidigare låg här vårt mindre växthus (ca 4kvm) där sockeln monterades på dessa betongplintar som var nedgrävda. Sedan var det täckduk och grus på.

Undrar nu lite hur jag bör göra för att förankra det nya växthuset som jag beställt? Funderade på om jag kunde gräva upp och återanvända befintliga betongplintar? Bör jag lägga ny markduk ovanpå? Mer grus och sand som jag sedan packar?

Tacksam för alla tips!!
Fyfan vad köttigt att försöka få bort dem🧐
 
  • Spade som gräver upp ett betongrör ur marken, svårt att få bort, jord och sten runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.