E
Hej

Vad är det för jädra skruvar på meec förgasaren? Hur hittar man verktyg för justering?

Närbild på en förgasare med justeringsskruvar och bränsleledningar, omgiven av röda plastdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lågfartsskruven är väl den uppe till höger närmast choke-reglaget?
Är det Högfartsskruven som sitter till vänster lite längre ner?
Men var är Tomgångsskruven?

EDIT: tomgångsskruven är nog den uppe till höger...
 
Går dom hyffsat lätt så kanske du kan använda en liten mejsel, pianotråd,gem eller nått och "veva" dom.
 
E
Tror jag hittade på Amazon nu, verkar som att det kallas för ”a circle” skruv. Inte helt 100 men köpte en sån skruvmejsel iaf så håller tummarna.

Nästa problem är att lokalisera L skruven, dom är inte markerade
 
Ursäkta mitt dåliga humör men hur f*n startar man denna meec tool röjsåg!?

Sitter här med en blodig skinnflådd hand efter allt dragande. Manualen är ju världelös.

Hur hanterar man choken?
 
P plan-g skrev:
Ursäkta mitt dåliga humör men hur f*n startar man denna meec tool röjsåg!?

Sitter här med en blodig skinnflådd hand efter allt dragande. Manualen är ju världelös.

Hur hanterar man choken?
Har jag choken i ett mittemellan-läge så startar och rusar den men för jag chokereglaget åt något ändläge så dör den.
 
E
P plan-g skrev:
Har jag choken i ett mittemellan-läge så startar och rusar den men för jag chokereglaget åt något ändläge så dör den.
Det låter som den är felinställd.

Min är jäkligt svårstartad när den är varm. Dock brukar den starta rel enkelt kall.
Choke tills den tänder till sen av med choke o starta.

Men ja, man får kanske kvalitet efter pris… 995:- kostade min, men samtidigt ska väl skiten starta utan att man får hjärtinfarkt
 
Jag har sett några billiga röjsågar där markeringarna för choke har varit fel. Den har varit på när markeringarna har visat att den är av. Så det lönar sig att kolla så dom stämmer.
 
E erkka skrev:
Hej

Vad är det för jädra skruvar på meec förgasaren? Hur hittar man verktyg för justering?

[bild]

Lågfartsskruven är väl den uppe till höger närmast choke-reglaget?
Är det Högfartsskruven som sitter till vänster lite längre ner?
Men var är Tomgångsskruven?

EDIT: tomgångsskruven är nog den uppe till höger...
Vad har du för problem? Är du säker att det där är skruvar?
 
Det ryktas att just meec röjsåg är ruggigt grinig på att soppan ska vara purfärsk. absolut inte förra årets blandning (min granne delade med sig av detta då jag djävlades med min för att få upp den i varv)
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Det ryktas att just meec röjsåg är ruggigt grinig på att soppan ska vara purfärsk. absolut inte förra årets blandning (min granne delade med sig av detta då jag djävlades med min för att få upp den i varv)
Den ska vara blandad med rätt procent också för att fungera ordentligt om man blandar själv.
Fast om det är justerbar förgasare så kan man ställa den efter aktuell procent.
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Det ryktas att just meec röjsåg är ruggigt grinig på att soppan ska vara purfärsk. absolut inte förra årets blandning (min granne delade med sig av detta då jag djävlades med min för att få upp den i varv)
Även alkylatbensin ? Jag bortser helt från 95-skräpet som drar till sig vatten....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.