S
Hej!
Har någon varit med om detta förut. Vårt fönster ser ut så här endast i solljus. Tror inte det är fukt där för de är nog täta fönstren. Har fönstret faktiskt bleknat av solen? Har försökt tvätta men inte skrubbat ordentligt. Vad kan man göra åt detta? Huset är endast 8 år gammalt.
 
  • Fönster med ojämn färg och strimmor synliga i direkt solljus med träd och himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bara skitiga ut va?
 
S
Har försökt tvätta men går inte bort så borde ej vara smuts.
 
G
Inte mitt specialområde men jag gissar på att något hänt med glaskasetten. Det är ju flera lager glas med någon slags gas emellan och antagligen har något hänt med detta.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
S
G Grannens Häck skrev:
Inte mitt specialområde men jag gissar på att något hänt med glaskasetten. Det är ju flera lager glas med någon slags gas emellan och antagligen har något hänt med detta.
Tack för svar. Tror du hela fönstret borde bytas eller går det att göra något åt det, vet du?
 
G
S SandraaK skrev:
Tack för svar. Tror du hela fönstret borde bytas eller går det att göra något åt det, vet du?
Jag gissar vidare.... jag tror du behöver byta hela fönstret.
 
kolla om där finns någon garanti på fönstren
där brukar vara 10 års garanti på glaskassetter mot invändig kondensbildning och gasläckage
brukar stå tillverkningsdatum på aluminium ramen mellan glasen
 
G Grannens Häck skrev:
Jag gissar vidare.... jag tror du behöver byta hela fönstret.
man bytar glaskasseten inte hela fönstret
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
G
T tergo skrev:
man bytar glaskasseten inte hela fönstret
Ja det var det jag menade men skrev lite slarvigt
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
G
S SandraaK skrev:
Tack för svar. Tror du hela fönstret borde bytas eller går det att göra något åt det, vet du?
Visa bilden för en glasmästare så kan nog denne ge ett bra svar på lämplig åtgärd.
 
S
Tack för svar. Har kontaktat de som gör glas så de ska komma och se på det. Vet någon på ungefär vad priset är att byta ett glaskasett?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.